آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جشن تکلیف 3 هزار دانش آموز دختر اسلامشهری در حرم امام (ره) برگزار شد

به گزارش راگانیوز ، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: سومین سال متوالی است که سه هزار نفر از دانش آموزان دختر اسلامشهری جشن عبادت و بندگی خود را در جوار حرم مطهر امام راحل برگزار می کنند.
عبدالرضا فولادوند با اشاره به اینکه پس از این جشن تکلیف مباحث احکام در مدارس برای دانش آموزان آغاز می شود، اظهار کرد: برگزاری این گونه برنامه های فرهنگی و آموزشی در نهادینه کردن ارزش های اسلامی در میان دانش آموزان بسیار موثر است.
وی برگزاری جشن تکلیف در جوار مرقد مطهر امام راحل را در افزایش شناخت دانش آموزان نسبت به این شخصیت بزرگ بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این روش می تواند الگوی خوبی برای سایر آموزش و پرورش های استان تهران و حتی کشور باشد.
فولاوند با تاکید بر اینکه دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باید تاریخ معاصر و شخصیت های بزرگ کشور را بشناسند، گفت: یکی از اهداف بزرگ آموزش و پروش شناساندن شخصیت های تاثیر گذار تاریخی، ملی و مذهبی برای دانش آموزان است و برگزاری جشن تکلیف در حرم معمار کبیر انقلاب می تواند راه خوبی برای معرفی این شخصیت بزرگ به دانش آموزان باشد.
وی با بیان اینکه سیاست اصلی آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید مهارت آموزی دانش آموزان است، تصریح کرد: مهارت انجام فرایض دینی یکی از مهارت های مهمی است که دانش آموزان باید در طول تحصیل به آن احاطه پیدا کنند و این روش خوبی برای آغاز زندگی دانش آموزان بر اساس آموزه های دینی است.
فولاوند در پایان در خصوص شخصیت حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر حاضر بود که توانست بعد از حضرت محمد(ص) حکومت اسلامی را در جهان بنا کند و ضمن اینکه دین اسلام را زنده نگه داشت ،به ملت بزرگ ایران هم هویتی دوباره بخشید.
سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره)، فولاوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، حبیبی پور رییس آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر و جمعی از مدیران، معاونان تربیتی و مربیان پرورشی مدارس در این مراسم معنوی حضور داشتند حضور داشتند.
جشن طوبائیان از عرش تا فرش از ساعت 10 صبح با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز و با اجرا برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی از جمله همخوانی تواشیح در مدح اهل بیت(ع)، قرائت عهدنامه تکلیف و اجرای برنامه آموزشی احکام توسط حجت الاسلام راستگو برای دانش آموزان ادامه داشت.

http://raganews.ir/?p=59479

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.