آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جشن مبعث رسول‌ اکرم (ص) در ری برگزار شد

به گزارش راگانیوز  ؛اهالی شهرری، باقرشهر، کهریزک، حسن آباد دیشب وامروزدر مساجد و حسینه‌ها حضور یافته و به جشن و سرور و شادی پرداختند.
شب گذشته بعد از اقامه نماز جماعت در مساجد، برنامه‌های تلاوت قرآن، آیین های نعت خوانی وفرستادن صلوات دسته جمعی و سخنرانی روحانیان دراین شهرها برگزار شد.
همچنین تعدادی از دختران و پسران جوان، روز بعثت خاتم پیامبران را برای آغاز پیوند زناشویی و ازدواج خود برگزیده وبا برگزاری جشن هایی امروز را روز که با عید بزرگ مبعث تقارن دارد بعنوان روز عقد و پیمان زندگی مشترک خود قرار‌ دادند.
مراسم باشکوه مبعث جمعه شب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری در حرم عبدالعظیم (ع)، با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و مدیحه سرایی علی مهدوی نژاد برگزار شد که به شرکت کنندگان در این مراسم به قید قرعه هدایای متبرکه اهداء شد .
برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوع ویژه عید مبعث در بقاع متبرک امامزاده عبدالله، شیخ صدوق، بی بی زینب، امامزاده هادی، بی بی شهربانو، بی بی زبیده، امامزاده ابوالحسن، امامزاده ابراهیم و اسماعیل و سایر بقاع متبرکه برگزارشد.
به مناسبت عید مبعث 22 مبلغ روحانی در مساجد شهر و روستاهای این شهرستان حاضر شده و به پیرامون تبیین شخصیت پیامبر (ص) سخنرانی کردند.
اهالی شهر نیزبا سرور و شادمانی و همچنین چراغانی کردن مساجد، مراکز فرهنگی، معابر، ادارات و سازمان های دولتی این عید را با پخش شربت و شیرینی و برپایی ایستگاه های صلواتی گرامی داشتند.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.