آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جشن میلاد حضرت مهدی (عج) در آستان عبدالعظیم (ع) برگزار شد

به گزارش راگانیوز ؛ مراسم شب ولادت با سعادت امام زمان (عج)، سه شنبه شب با سخنرانی حجت الاسلام سید علی غروی و مدیحه سرایی آقای داود شفیعی و اجرای تواشیح توسط گروه نجوا بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار شد.
جشن ها امروز چهارشنبه همزمان با سالروز ولادت با سعادت این امام همام با سخنرانی حجت الاسلام شیخ عباس اخوان و مدیحه سرایی زهیر سازگار بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مصلای بزرگ ری ادامه خواهد داشت.
مراسم شام ولادت حضرت مهدی (عج) بعد از نماز جماعت مغرب وعشاء در مصلای بزرگ ری نیز با سخنرانی حجت الاسلام سید حمید میرباقری و مدیحه سرایی علی فراهانی برگزار می شود.
محمد بن الحسن روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری در خانه امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون به دنیا آمد.
کنیه ‌های آن حضرت عبارتند از ابوالقاسم، هم کنیه پیامبر(ص)، ابوعبدالله، اباصالح، و دارای بیش از 300 لقب از جمله مهدی، منصور، قائم، حجت‏ الله، صاحب‏‌الامر، خلف صالح، بقیه الله، منتقم، موعود، خاتم ‌‏الاوصیا، داعی، باسط، ثائر، صاحب‌‏الزمان، خلیفه الرّحمان، برهان، سید و منتظر است.
یگانه منجی عالم بشریت به دور از نگاه ماموران حکومتی عباسیان پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد و در این زمان پدرش، آن حضرت را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در مساله امامت در زمان غیبت دچار اختلاف نشوند.
پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال 260 هجری قمری، غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 هجری قمری ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نایب به اداره امور مردم می پرداخت و سپس غیبت کبری آغاز شد.
طبق اسناد و احکام دین اسلام پس از ظهور امام زمان(عج)، حکومت واحد جهانی با محوریت عدل و داد در جهان تشکیل خواهد شد.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.