آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ری برگزار شد

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی اداره  کتابخانه های عمومی شهرستان ری،جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ری با حضور هدایت الله جمالی پور فرماندار ری، علی نیکنام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران، هادی تمهیدی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری،  احمد صفوی شهردار منطقه۲۰، علی اکبر قربانی رمنتی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری و سالومه خشوعی کارشناس امور انجمن های اداره کل در محل فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.
در ابتدای جلسه جمالی پور فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه جامعه باید نگاهش نسبت به مقوله کتاب و کتابخوانی نگاهی آگاهانه و اعتقادی باشد کتابخانه ها را محل آگاهی و دانایی دانسته و گسترش فضاهای فرهنگی و آموزشی را یکی از پیش فرض های توسعه اجتماعی و فرهنگی برشمردند. ایشان وجود  فضاهای فرهنگی و آموزشی را یکی از عوامل کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانسته و خواستار کمک همه ارگان ها ازجمله شهرداری ها به این نهاد فرهنگی شدند.
رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان ری  همچنین ضمن انتقاد از تعدد نهادها و ارگان های دست اندر کارفرهنگی،  خواستاریکپارچگی  و وحدت رویه در مدیریت نهادهای فرهنگی جهت افزایش میزان بهره وری شدند.
در ادامه علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران ضمن قدردانی از دغدغه ها و حمایت های فرماندار شهرستان ری خواستارانجام  کار عملیاتی و کاربردی در تدوین برنامه های فرهنگی در حوزه کتابخانه ها شدند. ایشان تبلیغات مناسب در مباحث مربوط به کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان را از ابزار های موثر در جذب مخاطبان و مردم به کتابخانه ها برشمرده و اظهار داشتند با توجه به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی بر لزوم کمک و مساعدت تمامی دستگاهای فرهنگی شهرستان برای بهتر برگزار شدن این هفته تاکید نمودند.
سپس قربانی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ری نیز گزارشی از عملکرد شش ماهه نخست سال جاری در حوزه تعمیرات و فعالیت های فرهنگی به اعضا ارائه نمودند. ایشان ضمن ارائه آماری از فعالیت های فرهنگی و ترویجی کتابخانه ها از قبیل برگزاری موفق هفتمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در سطح شهرستان و کسب رتبه اول این جشنواره در سطح استان تهران و نیز  برگزاری  برنامه های نشست کتابخوان، برنامه های متعدد قصه گویی، جمع خوانی ، شاهنامه خوانی و معرفی کتاب، برنامه های نقد و بررسی کتاب  به صورت ماهانه و مسابقات کتابخوانی و نقاشی از همکاری و مساعدت تمامی ارگانها و نهاد ها ازجمله فرمانداری ، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاداسلامی  در برگزاری مناسب هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی قدردانی نمودند.
استفاده از ظرفیت روستاهای بزرگ با همکاری دهیاران جهت راه اندازی کتابخانه های روستایی، رفع مشکل انشعابات گاز کتابخانه های کوثر و پروین اعتصامی قیامدشت با همکاری شهرداری منطقه۲۰ و بخشداری خاوران، لزوم همکاری بخشداری  مرکزی و دهیاری  روستای اسلام آباد جهت جابجایی مکان فعلی  کتابخانه شهدای اسلام آباد به مکان جدید به صورت تملیکی و یا اجاره ای از مهمترین مصوبات این جلسه بوده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.