آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حدود ۱۰ هزار راس دام قربانی در شهرری عرضه می شود

به گزارش راگانیوز ؛ محمد عباسی اظهار داشت: از این تعداد سه هزار راس دام عشایری است.

وی تصریح کرد: جایگاه مستقر در حرم عبدالعظیم(ع)، آسایشگاه کهریزک، مرکز نگهداری معلولان شهید هاشمی نژاد، سرای احسان در روستای دوتویه، بیمارستان روانپزشکی امین آباد و جایگاه محله صالح آباد در روز عید قربان ذبح بهداشتی دام را انجام می دهند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری ادامه داد: همچنین چهارکشتارگاه در روستای دوتویه و کمربندی ری نیز فعال هستند و در روز عید خدمات رایگان ارائه می دهند.
وی خاطرنشان کرد: ذبح دام های زنده بصورت شرعی و بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می شود و قبل از ذبخ، دام معاینه می شود و در صورت بروز هر گونه بیماری از ذبح دام جلوگیری می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری از مردم خواست که از خرید دام زنده در حاشیه شهر خودداری کنند و توصیه کرد که خرید دام را حتما از جایگاه های تعیین شده خریداری کنند.
عید قربان به روز دهم ماه قمری ذی‌الحجه گفته می‌شود که از گرامی ‌ترین عیدهای مسلمانان است و به یاد حضرت ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.
مراسم قربانی و قربانی نمودن در این عید بر همه افرادی که براساس فقه اسلامی اعمال حج را به جا می‌آورند واجب و الزامی است و مسلمانان در سراسر جهان در عبادت حج، در این روز، گوسفند، گاو یا شتری را قربانی کرده و گوشت آن را بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌ کنند.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.