آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حرکت‌های ربوی بانک‌ها باعث فروپاشی نظام می‌شود/ عدم پیشرفت ما به مسئولانی برمی‌گردد که اعتقادی به اسلام ندارند

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

به گزارش راگانیوز  ، علیرضا زاکانی لحظاتی پیش در نخستین همایش مردمی نیروهای انقلابی شهرری که با حضور پرشور آحاد مختلف جامعه در مسجد فیروزآبادی شهرری در حال برگزاری است ، اظهار داشت: امروز ۳۸۸ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و می‌توانیم قضاوت دقیقی داشته باشیم و بگوییم که در کجا ایستاده‌ایم و آیا از این جایگاه راضی هستیم یا خیر؟

وی گفت: هشت سال دیگر یعنی سال ۱۴۰۴ چشم‌انداز ایران این گونه مشخص کرده که ما باید کشور اول خاورمیانه باشیم. آیا با این عملکرد می‌توانیم تا هشت سال آینده بر بام منطقه بنشینیم؟

کاندیدای احتمالی جبهه مردمی انقلاب اسلامی افزود: دو نوع دیدگاه بین مسئولان مطرح است. نخستین نگاه، نگاه دقیق به انقلاب و برخاسته از اصل شجره طیبه است و نگاه گروه دیگر نیز این عقیده را دارد که دوران انقلابی‌گری گذشته است و زمان معاشرت با بیگانگان است.

وی بیان داشت: در نگاه نوع اول، هیچ چیزی بالاتر از اسلام نیست اما در نگاه نوع دوم اسلام موجودیتی است که باید به آن اتکاء حداقلی کرد. نگاه اول به خدا و وعده‌های الهی اطمینان دارد اما در نگاه نوع دوم این دیدگاه به چشم نمی‌خورَد.

زاکانی تاکید کرد: وقتی از رهبر پرسیدند که صلاحیت مسئولان را چگونه ارزیابی کنیم؟ ایشان در جواب فرمودند که به انجام امور الهی هر مسئول وابسته است. گروه دوم غیرانقلابی چشم به مذاکره با کدخدا دارد و این با روحیه انقلابیون در تضاد است‌.

وی ادامه داد: اصل ۲۸ تاکید بر شغلی که درخور فرد باشد تاکید دارد اما آیا امروز در کشور ما این‌گونه عمل می‌شود؟ نگاه گروه انقلابی به مقام معظم رهبری به منزله نگاه به حضرت ولی‌عصر (عج) است اما گروه غیرانقلابی خواستار این هستند که رهبر معظم انقلاب جایگاه تشریفاتی خود را حفظ کنند و با اداره کشور کاری نداشته باشند.

کاندیدای احتمالی جبهه مردمی انقلاب اسلامی عنوان کرد: گروه انقلابی خود را خادم مردم می‌دانند. مسئولان خاک پای مردم هستند اما گروه دوم سالاری و آقایی بر مردم را ترجیح می‌دهند و بر این عقیده‌اند. این‌ها را عرض کردم تا بگویم “از ماست که برماست”.

وی تصریح کرد: نگاه غربگرا و الگوی غلط بعد از انقلاب که توسط دولت اصلاحات مطرح شد باعث شده تا ما از جایگاه خود فاصله بگیریم.

زاکانی اذعان کرد:دولت‌ها روز به روز در حال فربه شدن از یک طرف و کاهل شدن از طرفی دیگر می‌شوند. اگر ایران بر مبنای مکتب امام (ره) اداره بشود، بار دیگر بر قله جهان تکیه می‌زند.

او اضافه کرد:خودباوری متکی بر ایمان سبب پیروزی ما در دفاع مقدس شد و توانستیم در برابر ۴۳ کشور جهان مقاومت کنیم. ما از یازده کشور جهان اسیر گرفته بودیم. این غیرت و غرور باعث شد تا کسی نگاه چپ به ایران بیاندازد.

وی گفت:نباید عزت مرد ایرانی در برابر خانواده‌اش به دلیل فقر  در خطر بیفتد. شرایط به سمتی رفته که فرزندان علاقه‌ای ندارند در مدرسه باشند و معلمان نیز در معیشت نیستند. آیا نباید تفاوتی حس شود؟ آیا نباید تغییر و تحولی صورت بگیرد؟

زاکانی خاطر نشان شد:اگر ژاپنی‌ها دست از تقلید برنمی‌داشتند جایگاه امروزی را نداشتند و عقب می‌ماندند. چرا برخی از مسئولان گردنشان را کج و از غربی‌ها طلب کمک می‌کنند؟

او بیان کرد:چند روز قبل با یکی از کارآفرینان صحبت می‌کردم و از ماجرای ورشکستگی سایر دوستانش صحبت می‌کرد و اشک می‌ریخت. یکی از مشکلات بزرگ که باعث ترس سرمایه‌گذارها شده بانک است. بانک‌های ما خیلی از افراد را به خاک سیاه نشاندند.

وی افزود:در اسلام کار و تولید موضوعیت دارد نه پول. اگر بخواهیم کشور را تقویت کنیم باید به بازار سرمایه توجه ویژه داشته باشیم. حرکت‌های ربوی بانک‌ها باعث فروپاشی نظام می‌شود.

نماینده اسبق مردم در مجلس گفت:امروز کشور ما در یک وضعیت بحرانی به سر می‌برد. عدم پیشرفت ما به مسئولانی برمی‌گردد که اعتقادی به اسلام ندارند.

وی بیان کرد:نیروهای انقلابی یک تیم هستند نه یک فرد. اگر ما دست به دست هم دادیم و وحدت ایجاد کردیم، آن زمان است که قلب امام زمان (عج) شاد می‌شود‌.

زاکانی خاطر نشان شد:کشور به خاطر رویکرد غلط و مبانی نادرست برخی از آقایان متضرر شده است. آقایان مسئول! طوری عمل نکنید که بعدا بگویید این را گفته‌ایم و این را نگفته‌ایم. دروغ نگویید تا مردم به شما اعتماد داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.