آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حضور هیات آلمانی از دانشگاه صنعتی کلن در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری

به گزارش راگانیوز ؛ کارگروه های تخصصی ماشین آلات عمرانی و کشاورزی و آموزش های عمومی، آکادمیک و مهارت های حرفه ای اعم از نوآموزی و بازآموزی در قالب زنجیره آموزش و یادگیری مادام العمر با حضور هیات چهار نفره آلمانی دانشگاه صنعتی کلن (TH) و موسسه تحقیقاتی اقتصاد آموزش و اقتصاد امور اجتماعی به منظور آشنایی هرچه بیشتر استادان گروه مکانیک و کشاورزی به مدت سه روز از تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری تشکیل می شود.

دکتر سعید قاضی مغربی رئیس واحد یادگار امام در این نشست گفت: واحد یادگار امام خمینی(ره) دارای مرکز تحقیقات، پژوهشی و فرهنگی شامل: حوزه امور اقتصادی دانش بنیان، مرکز رشد، مرکز آموزش نیروی انسانی، مرکز IT، کتابخانه دیجیتال و نمازخانه مرکزی است؛ این واحد دارای سوله‌های آموزشی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز بوده و دارای ۲۴۰۰۰ دانشجو در ۲۰۲ گرایش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در هفت دانشکده مصوب علوم انسانی، فنی مهندسی، آموزش معلمان، علوم پایه، شیخ صدوق(هنر و معماری)، مدیریت و حسابداری و مهندسی برق(شهدای هسته ای ) است.

رئیس آزمایشگاه های ماشین آلات ساختمانی دانشگاه فنی کلن: اتفاقات درباره برجام و کنارگیری آمریکا از این توافق بین المللی و تحریم های آنان برای ما اهمیتی ندارد. ارتباط با صنعت بسیار گسترده است و ما دارای برنامه های بلندمدت و جدی با کشور خوشنام ایران هستیم

وی افزود: این واحد دانشگاهی با داشتن ۴ نمازخانه، ۴ سالن ورزشی، بیش از ۱۷۴ هزار جلد کتاب، ۷ سالن غذاخوری و رستوران، ۳۲۴ عضو هیأت علمی تمام وقت، ۱۰۰۰ استاد مدعو و ۳۹۰ نفر کارمند اقدام به تربیت بیش از ۸۰ هزار دانش آموخته کرده است.

دکتر سید مصطفی حسینی مزینانی معاون پژوهشی این واحد هم گفت: در راستای آموزش های مادام العمر واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری اقدام به اخذ مجوز و تاسیس مدارس سما از مقطع ابتدایی تا دبیرستان کرده است و امیدواریم تا از اول مهر 97 موفق به جذب دانش آموز شویم.

پرفسور آلفرد اولریش (Prof.Ulrich) نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: انگیزه بزرگی برای حضور در این کشور داریم و قصد نداریم صرفاً تفاهم نامه ای را امضا کرده باشیم. باید سریع و مشخص عمل کنیم چراکه ما در سنی قرار داریم که باید تجارب زندگی خود را در اختیار جوانان قرار دهیم.

رئیس آزمایشگاه های ماشین آلات ساختمانی دانشگاه فنی کلن با اشاره به ارتباط بین تحقیق، آموزش و تولید اظهار کرد: دانشگاه صنعتی کلن (TH) بزرگترین مرکز تحقیقاتی آلمان در حوزه ماشین آلات سنگین و متحرک است. رمز موفقیت در آموزش تحقیق، تولید و همکاری با تمام دنیاست.

وی افزود: موسسه ما ۱۲ سال است که به صورت رسمی آغاز به کار کرده و چشم انداز مرکز ما شایستگی در حوزه تحقیق در کشور آلمان ولی با اعتبار بین المللی است، برای کارهای تحقیقاتی خود از طریق بنگاه های صنعتی و بودجه های دولتی حمایت می شویم و قصد انعقاد تفاهم نامه همکاری با ۴ کشور دنیا را داریم که دو کشور آن ایران و چین از ثروتمند ترین کشورهای جهان و دو کشور دیگر کامرون و لیبی هستند.

اولریش خاطرنشان کرد: اکنون یک ایرانی با مدرک تحصیلی مهندسی عمران گرایش آب و دو دانشجو دختر و پسر چینی در موسسه ما مشغول فعالیت و از سوی در حال فراگیری زبان آلمانی هستند. هدف اصلی ما از سفر به ایران و برگزاری این جلسه انتخاب دو دانشجو دختر و پسر ایرانی است که در موسسه ما به فعالیت بپردازند و اولویت با افرادی هست که در وهله اول با انگیزه و سپس رشته آنان ماشین آلات باشد. موسسه ما تمام هزینه های آنان را تقبل می کند.

رئیس آزمایشگاه های ماشین آلات ساختمانی دانشگاه فنی کلن گفت: ایران در صنعت آلمان کشور بسیار خوش نامی است و اتفاقات درباره برجام و کنارگیری آمریکا از این توافق بین المللی و تحریم های آنان برای ما اهمیتی ندارد. ارتباط با صنعت بسیار گسترده است و ما دارای برنامه های بلندمدت و جدی با کشور خوشنام ایران هستیم.

دکتر دیتر دومن (Dr.Dohmen) رئیس موسسه تحقیقاتی اقتصاد آموزش و اقتصاد امور اجتماعی آلمان هم با اشاره به آموزش های مادام العمر و عشق به یادگیری از کودکی گفت: هدف ما مرتبط ساختن آموزش و یادگیری از دوران کودکی تا بزرگسالی است چرا که آموزش های مادام العمر صرفاً محدود به یک مقطع یا دانشگاه و یا آموزش و پرورش نمی شود و باید تمام مقاطع را هم پوشانی کند.

دومن خاطرنشان کرد: رابطه ایران و آلمان جدا از آمریکا است و خروج از برجام بر روی اهداف ما تاثیری نخواهد داشت و از سویی خوشحالم که طرفین ایرانی و اروپا همچنان بر تعهدات خود پایبند هستند و تفاهم نامه پیش رو اجرایی خواهد شد.

دکتر جورج لوماچ (Dr.Lommatsch) عضو هیات علمی دانشگاه کلن آلمان هم با معرفی اجمالی دانشگاه صنعتی کلن (TH) گفت: برنامه های آموزشی این دانشگاه به دو صورت تمام وقت و پاره وقت برای افرادی است که درگیر کار نیز هستند و برنامه های بین المللی ما در قالب برنامه های ادغامی همزمان کار، تحصیل و حضور در کارخانجات، برنامه های قابل انعطاف دوره های حرفه ای و برنامه هایی که به موازات کاریابی حرفه ای باشند، است.

لوماچ با اشاره به فرهنگ تحقیق و اینکه کار خود را با تحقیق انجام می دهند افزود: دانشگاه ما دارای ۱۱ دانشکده و ۲۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده و در ۶ جای مختلف شهر کلن و در طرف رودخانه راین قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برای دانشجویان که بصورت تمام وقت در دانشگاه ما مشغول به تحصیل هستند ۷ ترم تحصیلی را ارائه می دهیم. ترم اول تا سوم دوره مطالعه اولیه است و دانشجو پس از سپری کردن این ترم ها گرایش اصلی خود را انتخاب و با دروس اصلی و تخصصی آشنا و در کنار آن برخی دروس اضافه ای را مطالعه می کند. ترم ۴ کارآموزی خود را انجام می دهد و از ترم ۵ تا ۷ بیشتر کارهای عملی خواهند داشت تا بصورت حرفه ای به شغل خود مسلط شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه کلن آلمان گفت: دانشجو در طول تحصیل افزون بر بازدید از کارخانجات و جاهای مختلف باید کارهای تحقیقاتی و تست های مختلف انجام دهد و به مقایسه نتایج آنان بپردازد.

وی درباره تحقیق و پژوهش در ساخت ماشین آلات گفت: با حضور ۲۰ دستیار علمی و بودجه ۱.۲ میلیون یورو ۱۰ پروژه در حال اجرا و ۲۷ پروژه تکمیل شده است و هدف ما آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با چگونگی کار با ابزار آلات، جمع آوری، حمل و نقل، انتقال، نصب و راه اندازی ۱۵ ماشین آلات سنگین بوده است. محور کار ما توسعه این پروژه ها و کاهش آلودگی و صدا است.

در پایان این جلسه کارگروه های تخصصی برای آشنایی بیشتر با نظرات و انتظارات طرفین به منظور تهیه و تدوین تفاهم نامه و در صورت لزوم قراردادهای اجرایی مشترک تشکیل شد.

جلسه تهیه و تدوین تفاهم نامه و در صورت لزوم قراردادهای اجرایی مشترک با حضور پرفسور آلفرد اولریش رئیس آزمایشگاه های ماشین آلات ساختمانی دانشگاه فنی کلن، دکتر دیتر دومن رئیس موسسه تحقیقاتی اقتصاد آموزش و اقتصاد امور اجتماعی آلمان، مهندس الکساندر تورن والد و دکتر جورج لوماچ عضو هیات علمی دانشگاه کلن آلمان، دکتر سعید قاضی مغربی رئیس واحد، دکتر سید مصطفی حسینی مزینانی معاونت پژوهشی و اعضای کارگروه ماشین آلات تخصصی و یادگیری در سالن کنفرانس دفتر ریاست واحد یادگار امام برگزار شد.

آنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.