آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حفظ قرآن نیاز به نظم و تصمیم جدی دارد

آیت الله محمد محمدی ری شهری، تولیت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) امروز دوشنبه 28 اردیبهشت ماه 94 در آیین تکریم حفاظ قران کریم مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) گفت: خبر حافظ شدن جمعی از طلاب مدرسه عبدالعظیم (ع) بسیار مسرت بخش است و توفیق عظیمی است که انشاءالله تداوم یابد.

آیت الله ری شهری: مراکز فرهنگی و حوزوی نقش مهمی در تبیین شخصیت حضرت عبدالعظیم(ع) دارند

وی با بیان اینکه حفظ قرآن در آغاز حرکت تحصیلی توفیق بی بدیلی است که انشاءالله همه توفیق آن را بیابند و کاری کنند حافظ همه و یا بخشی از قرآن شوند، خاطرنشان کرد: سال 83 برای بررسی برنامه های سازمان حج خدمت آیت الله بهجت رسیدیم و ایشان فرمودند به رفقایتان بگویید قرآن را حفظ کنند، حفظ پنج آیه در روز کار سختی نیست و این شیطان است که اجازه نمی دهد قرآن را حفظ کنید.

ایشان  ادامه داد: حفظ قرآن همچنان که آیت الله مکارم شیرازی فرمودند نیاز به حافظه قوی ندارد همچنان که بنده (آیت الله ری شهری) با وجود حافظه متوسط این توفیق را یافتند که حافظ قرآن شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی نذر داشته باشد علیرغم حافظه متوسط می تواند حافظ شود، تصریح کرد: حفظ قرآن تصمیم جدی و نظم می خواهد.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ادامه داد: الحمدالله به همت مرکز ثقلین در کنار حفظ قرآن حفظ حدیث نیز صورت می گیرد که اقدامی بسیار خوب است.

آیت الله ری شهری با تاکید بر اینکه حفظ قرآن مراتبی دارد که یک مرتبه اش حفظ الفاظ است، اظهار داشت: مرتبه بالاتر تبدیل الفاظ به معانی و رسوخ کردن معانی در جان انسان است.

وی افزود: نباید تنها حافظ نفس باشیم آنچنان که ذهنمان انبار الفاظ قرآن باشد بلکه باید معانی را نیز حفظ کرد.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با بیان اینکه کسانی که توفیق حفظ قرآن را یافته اند مسئولیت شان نسبت به دیگران بیشتر است، خاطرنشان کرد: روایت می فرماید تواضع و خشوع کسانی که حاملان قرآن هستند باید بیشتر از دیگران باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید قرآن را در زندگی خود به کار بندیم، تصریح کرد: امیدواریم مدرسه عبدالعظیم الحسنی که به تعبیر آقای رشاد جزء مدارس برتر تهران است بتواند به الگویی برای تمام مدارس تهران تبدیل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.