آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حمایت از کالای ایرانی وظیفه همه مردم و مسؤولان است

به گزارش راگانیوز، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرری که با حضور پرشور اقشار مردم برگزار شد، اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری ریشه در مبانی اسلام دارد، بنابراین باید منویات و بیانات ایشان را به عنوان یک واجب الهی به کار گرفته و در اجرای آن اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: محقق شدن شعار امسال نیازمند بایدهایی است، مسؤولیت سازمان استاندارد از همه دستگاه‌های اجرایی خطیرتر و پراهمیت‌تر است و باید با نظارت دقیق بر کیفیت کالاهای تولید داخل، مردم را برای خرید این کالاها ترغیب کند.

امام جمعه موقت شهرری تصریح کرد: تحقق شعار سال یعنی مبارزه با اسراف، خواسته ملت هم در استفاده کالای ایرانی باید منطبق بر اصل و شاخص‌های حاکم در جامعه باشد، حمایت از کالای ایرانی تکلیفی است که بر عهده تمامی مردم و مسؤولان نظام قرار گرفته است، چراکه با حمایت از کالای داخلی از موانع اقتصادی ایجاد شده توسط دشمنان عبور کنیم.

وی با بیان اینکه ایران با دشمنان در جنگ اقتصادی قرار دارد، خاطرنشان کرد: استفاده از برندهای خارجی یک بیماری است که همه ما باید با آن مبارزه کنیم، ابتدا هم‌ باید از اسراف‌های نوروزی در راستای حمایت از شعار سال پرهیز کنیم.

ابراهیمی بر نقش جوانان در سرنوشت کشور تأکید و بیان کرد: بسیاری از امور کشور را باید به دست جوانان سپرد، همین جوانان بودند که در هشت سال جنگ تحمیلی کمر دشمن را شکستند و تاکنون سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری را پیش برده‌اند.

وی با بیان اینکه عید نوروز موجب تثبیت روحیه ملی و وحدت مردم می‌شود، افزود: ایام نوروز فرصت مناسبی است تا از خلقت خداوند عبرت بگیریم و این نشانه‌های خلقت را برای تکامل خود استفاده کنیم، دلیل ماندگاری نوروز، استفاده از این سنت برای نزدیکی با خداوند است.

امام جمعه موقت شهرری اظهار کرد: عید نوروز می‌تواند یکی از بنیان‌های تثبیت خانواده باشد، چراکه تنها در این ایام است که صله رحم زیادی انجام می‌شود و بسیاری از کارکردهای مثبت فرهنگی شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: ایام نوروز سرشار از اخلاقیات اسلامی از جمله صله رحم، نظافت، کم به فقرا، هدیه دادن، وحدت و یکپارچگی و دیگر موارد مثبت اجتماعی است.

ابراهیمی ادامه داد: این ایام فرصت ایجاد معنویت فوق‌العاده‌ای است که در دیگر ایام کمتر دیده می‌شود و این فرصت موجب از بین رفتن بسیاری از نظرات و مشکلات اجتماعی می‌شود.

امام جمعه موقت شهرری بیان کرد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و دست‌اندرکاران نظام باید جنبه‌های معنوی نوروز را تقویت کنند و از این فرصت برای تقویت روحیه معنوی تلاش کنند.

وی در پایان به سالروز حمله رژیم پهلوی به مدرسه علمیه فیضیه در روز دوم فروردین 1342 نیز اشاره کرد و متذکر شد: این رژیم طلبه‌ها را قتل عام ‌کرد چراکه کانون انقلاب از حوزه‌های علمیه شکل گرفت، دشمنان به خوبی می‌دانند که این قشر از سرنوشت‌سازان انقلاب است و سعی دارند به هر عنوانی فکر مردم را نسبت به طلاب بدبین کند.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.