آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

خانه اربابی شهرری بازسازی و احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: خانه اربابی شهرری بازسازی و احیا می‌شود

به گزارش راگانیوز ، منصور کتانباف در جریان بازدید دوره‌ای از نواحی هفت‌گانه با حضور در ناحیه 3 منطقه 20، اظهار داشت: به‌منظور حفظ بافت سنتی و تاریخی شهرری، بازسازی و احیای خانه اربابی قلعه عظیم‌آباد، واقع در محله 13 آبان شهرری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که بازسازی این خانه تاریخی با هماهنگی اداره میراث فرهنگی انجام می‌شود، افزود: بعد از بازسازی، این بنا برای فعالیت‌های فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا علاوه بر حفظ، این اثر تاریخی به شهروندان معرفی شود.

شهردار منطقه 20 حفظ بناهای سنتی را که شاهدان تاریخ هستند برای آیندگان ضروری برشمرد و گفت: در گذشته محدوده معروف به قلعه عظیم‌آباد در محله 13 آبان به محل تجمع افراد بزهکار تبدیل شده بود که شهرداری منطقه 20 به‌منظور پاکسازی، این مکان را خریداری کرده است.

وی در ادامه به بررسی عملکرد یک ساله ناحیه 3 شهرداری منطقه 20 پرداخت و ضمن ارزیابی مثبت طرح شهر مهر که برای نخستین بار در این ناحیه به اجرا در آمده است، بر اجرای طرح آسمان آبی، زمین پاک و خط سفید، فعالیت‌های استقبال از بهار 95، جلب حداکثری مشارکت شهروندان در تمام فعالیت‌های شهری، محوریت مساجد در فعالیت‌های فرهنگی محلات و … تاکید کرد.

بازدیدهای دوره‌ای شهردار و معاونان منطقه 20 از نواحی هفت‌گانه در آستانه سال جدید و به‌منظور بررسی عملکرد یک ساله و تاکید بر اجرای دقیق ویژه برنامه‌های استقبال از بهار در حال اجراست و تاکنون نواحی یک، 2، 3، 4 و 6 مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.