آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

خبرنگاران بازوی کمکی نهادهای اجرایی در شهرستان ری هستند

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان ری ضمن قدردانی از عملکرد اصحاب رسانه گفت: مجموعه دستگاه های اجرایی در شهرستان عاری از مشکل نیستند ولی اصحاب رسانه در یک فضای منصفانه و برادرانه به مشکلات شهرستان می پردازند و باعث توسعه و پیشرفت می شوند.
وی با توجه به نقش تاثیرگذار خبرنگاران در توسعه پایدار شهرستان افزود: خبرنگاران به عنوان چشم بینای مردم مشکلات و کاستی را مشاهده کرده و مسئولان مربوطه را در جریان امر قرار می دهند و به این صورت زمینه رشد و توسعه شهرستان را فراهم می کنند.
جمالی پور اظهار داشت: دولت و حاکمیت باید زمینه فعالیت، امکانات و آزادی عمل خبرنگاران را در جامعه فراهم کند تا رسانه ها به نقش پر رنگ خود در توسعه پایدار کشور جامعه عمل بپوشانند.
وی با اشاره به نقش انتقادی رسانه ها خاطر نشان کرد: رسانه های باید با توجه به منافع ملی و حفظ ارزش های انقلاب و اسلام دست به نقد منصفانه بزنند و از تخریب، توهین و کوچک جلوه دادن کارهای دولت بپرهیزند.
جمالی پور ادامه داد: تخریب و نقد غیر منصفانه کارهای انجام گرفته توسط دولت از طرف رسانه ها می تواند باعث دل سردی مردم از نظام و تفرقه در جامعه شود.
وی به نقش پر رنگ خبرنگاران و اصحاب رسانه در مواجهه با جنگ نرم دشمن افزود: خبرنگاران به عنوان هدایت گران افکار عمومی جامعه باید مردم را از نقشه شوم دشمنان و مستکبران آگاه کنند و زمینه نفوذ و تخریب آنان را در جامعه از بین ببرند.
جمالی پور اظهار داشت: ایجاد مشکلات اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، سست کردن بنیان خانواده و ایجاد تفرقه، اختلاف در میان نیروها و سرمایه های انقلاب دو روش دشمن برای نفوذ در کشور است.
وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و رشادت های ایثارگران و شهدا در جبهه حق بر ضد باطل خاطر نشان کرد: دشمنان از جنگ رو در رو با نظام جمهوری اسلامی دل سرد و مایوس شده اند به همین دلیل از طریق جنگ نرم صحنه نبرد را تغییر داده اند.
فرماندار ویژه شهرستان ری همزمان با روز خبرنگار در نشستی که معاونان سیاسی انتظامی و برنامه ریزی وی نیز حضور داشتند از تلاش های اصحاب رسانه شهرستان ری در سال گذشته تجلیل و قدردانی کرد.
در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.
به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.