آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دارالقرآن امامزاده عبدالله شهرری با ۲۰۰ قرآن آموز

به گزارش راگانیوز ، باخبر شدیم که دارالقرآن امامزاده عبدالله(ع) واقع در سه راه ورامین شهرری در جوار آستان امامزاده عبد الله آغاز به کار کرده و قرآن‌آموزان و فعالان قرآنی در آن مشغول آموزش قرآن هستند در این خصوص با حجت‌الاسلام حمید ملکی تولیت این آستان مقدس گفت‌وگویی به عمل آمد که در ادامه می خوانید:

لطفا در ابتدا یک معرفي اجمالي درباره دارالقرآن امامزاده عبدالله(ع) بفرمایید؛

دارالقرآن امامزاده عبدالله(ع) از ابتدا خردادماه سال 94 فعالیت خود را آغاز کرده است که هم اکنون ترم سوم یعنی ترم زمستانی آن در حال برگزاری است.

در دارالقرآن امامزاده عبدالله(ع) 200 نفر قرآن آموز در تمام مقاطع سنی، توسط حدود 6 استاد برجسته و بنام کشوری، در حال آموزش هستند، البته لازم به ذکر است ضمن تعاملی که ما با دارالقرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، داشتیم از اساتید این دارالقرآن در امامزاده بهره‌مند می‌شویم.

بفرمایید موضوع و محتوای آموزشی شامل چه بخش‌هایی است؟ و جذب قرآن آموزان به چه طریقی صورت می‌گیرد؟

تجوید، روخوانی، روانخوانی، قرائت، ابتهال و حفظ قرآن کریم موضوعات در حال آموزش در دارالقرآن امامزاده عبدالله(ع)هستند.

ما در هر دوره برای جذب علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی، از طریق تراکت، بنر یا ارسال پیامک زمان شروع ترم و ثبت نام را اطلاع رسانی می‌کنیم.

چه برنامه‌های راهبردی در تشویق قرآن‌آموزان دارید؟

از قرآن‌آموزان هزینه بسیار اندکی به عنوان شهریه هر ترم اخذ می‌شود که ما همان مبالغ دریافتی را آخر ترم به عنوان جوایز تشویقی به برترین‌های آنها هدیه می‌کنیم، در خصوص قدردانی از زحمات اساتید نیز با توجه به بودجه اندک امامزاده هزینه آن با مساعدت اداره اوقاف تامین می‌شود، که در همین جا از مردم مومن و قرآن دوست شهرری تقاضای یاری در این امر مهم و الهی را می‌طلبیم.

انگیزه و هدف راه‌اندازی درالقرآن امامزاده عبدالله(ع) چه بوده است؟

تمام انگیزه ما برای شروع این کار بزرگ با تمام مشقت‌هایی که داشت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ده میلیون حافظ قرآنی است که ایشان در این خصوص می‌فرمایند «هر بارى كه شما با قرآن‏ نشست و برخاست كنيد، يك پرده از پرده‏ هاى جهالت شما برداشته می‏شود؛ يك چشمه از چشمه‏ هاى نورانيت در دل شما گشايش پيدا می ‏كند و جارى می‏شود، انس با قرآن‏، مجالست با قرآن‏، تفهم قرآن‏، تدبر در قرآن‏، اين‏ها لازم است»

رهبر معظم انقلاب فرمودند: «مقدمه‏ ى اين كار اين است كه بتوانيم قرآن‏ را بخوانيم، بتوانيم قرآن‏ را حفظ كنيم؛ حفظ قرآن‏ خيلى مؤثر است. جوانها، دوره‏ى جوانى را، قدرت حفظ را قدر بدانند. خانواده‏ها به كودكان خودشان حفظ قرآن‏ را تشويق كنند، آن‏ها را وادار كنند. حفظ قرآن‏ خيلى باارزش است. حفظ قرآن‏ اين فرصت را به حافظ خواهد داد كه با تكرار آيات، در قرآن‏ قدرت تدبر پيدا كند. اين فرصت است، اين توفيق است؛ اين را از دست ندهيد. آن‏هایی كه حافظند، اين نعمت بسيار بزرگ الهى را قدر بدانند؛ نگذارند حفظشان ضعيف بشود يا خداى نكرده از دست برود. خواندن قرآن‏، از اول تا آخر، يك چيز لازمى است.»

چه فعالیت‌های جانبی در کنار بخش آموزش رسمی دارید؟

ما در امامزاده شبهای جمعه محفل قرآنی خوبی داریم که بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود که همه از حضور استاد محمد برخورداری بهره‌مند می‌شویم و از همین فرصت استفاده کرد از همه عزیزان دعوت می‌کنم در این جلسه شرکت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.