آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

در شهرری همایش بزرگداشت مرحوم «علی‌اکبر غفاری» برگزار می‌شود

همایش بزرگداشت «علی‌اکبر غفاری» یکی از اساتید قرآن همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، سه‌شنبه ۱۴ آبان ماه در دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: همایش بزرگداشت مرحوم «علی‌اکبر غفاری» برگزار می‌شود

 

به گزارش راگا نیوز به نقل از فارس، دانشگاه قرآن و حدیث با همکاری فرهنگسرای «ولاء» برای اساتید و فرهیختگانی که در حوزه قرآن و احادیث فعالیت می‌کنند، همایش‌هایی برگزار می‌کند که در این راستا امسال همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه ری همایش بزرگداشت استاد «علی اکبر غفاری» برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، این همایش سه‌شنبه 14 آبان‌ماه از ساعت 10 تا 12در تالار شیخ مفید(ره) در پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار خواهد شد. سال گذشته نیز همایش بزرگداشت مرحوم علامه «علی دوانی» توسط پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند به شهرری، جنب حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، دانشگاه قرآن و حدیث، پردیس تهران، تالار همایش شیخ مفید(ره) مراجعه کنند.

علی اکبر غفاری را بیشتر بشناسیم

«علی اکبر غفاری» در سال 1303 هجری شمسی در تهران در یک خانواده متوسط و مذهبی به دنیا آمد و پس از تکمیل تحصیلات ابتدایی، به تحصیل دروس مربوط به تفسیر قرآن پرداخت و دروس سطح حوزه را در خارج از مدرسه در کنار مدرسان مدرسه «خان مروی» آموخت. او با شرکت در درس تفسیر قرآن مرحوم آیت‌الله «اشراقی» در قم و همزمان حضور در درس مرحوم «حاج میرزا خلیل کمره‌ای» و مرحوم آیت الله «سیدکاظم گلپایگانی» در تهران، جوانی خود را با مفاهیم قرآنی طی کرد.

تحصیل علوم اسلامی، او را با استادانی چون مرحوم «محدث ارموی» و سپس «میرزا ابوالحسن شعرانی» آشنا کرد و با ایشان همکاری بسیار نزدیک داشت. در این میان ارتباط نزدیک علی اکبر غفاری با مرحوم «سید محمدحسین طباطبایی» و «عبدالحسین امینی» نیز زمینه‌های تحقیق در متون روایی و حدیثی و کسب علم رجال را برای او تسهیل کرد.

غفاری در دو دهه گذشته در کنار تحقیقات و مطالعاتی که داشت به تدریس در حوزه و دانشگاه نیز مشغول بود و شاگردانی تربیت کرد. او پس از سال‌ها تلاش در احیاء و اصلاح متون اسلامی و انتشار بیش از صد جلد کتاب در سال 82 به عنوان چهره ماندگار برگزیده شد و در آبان ماه سال 83 دیده از جهان فروبست و در کنار مزار شیخ صدوق در ابن بابویه آرام گرفت.

پس از وفات این استاد بزرگوار، خانواده مرحوم غفاری کتاب‌های کتابخانه شخصی وی را به کتابخانه پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث اهدا کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.