آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی در شهرری آغاز شد

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

به گزارش راگانیوز ، سید محمد موسوی ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری طی سخنانی در این نشست با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در سال گذشته نخستین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی در سه ماهه پایانی سال ۹۵ با تشکیل۲۱۳ باشگاه کتابخوانی در مدارس، برگزار شد که فضای مطالعه و کتابخوانی در شهرستان ری گسترش یافت.

وی گفت: در نخستین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان شهرستان ری علاوه بر مطالعه کتاب های مد نظر، ۲۲۷ نسخه نامه به نویسنده، ۱۲۵ حلقه فیلم ۵۰ ثانیه ای و ۶۴ قطعه عکس از فعالیت های این باشگاه ها به دبیرخانه رسید  که برندگانی نیز از شهرستان ری در این جشنواره کشوری حضور داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری افزود: برنامه «جام باشگاه‌های کتابخوانی» از جمله برنامه های توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، ادارات آموزش و پرورش، اداره امور کتابخانه ها و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ری شکل گرفت.

وی بیان داشت: این جشنواره یکی از دستاوردهای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران بوده و شهرستان ری یکی از ۲۰ شهر کشور است که سال گذشته نامزد پایتخت کتاب ایران بود و از شهرری به عنوان شهر دوستدار کتاب توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

تشریح چگونگی حضور در دومین باشگاه کتابخوانی

جعفر توزنده جانی از نویسندگان کودک و نوجوان کشور، نیز طی سخنانی در این نشست ضمن تشریح جگونگی حضور در این باشگاه کتابخوانی، مسائل تئوری و آموزشی در حوزه کتاب کودک و نوجوان را بیان کرد.

گفتنی است، برگزاری جشنواره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه، کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی برنامه ریزی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.