آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دیدار مسئولان فرهنگی شهر ری با شاعر انقلاب

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این دیدار «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «محمد جواد حیدری پور» مدیر فرهنگی هنری منطقه ٢٠ و رئیس فرهنگسرای ولاء «اسمعیل شاه محمدی» مدیر عامل موسسه مطالعات راگا و بنیاد مفاخر و مشاهیر معاصر ری حضور داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این دیدار گفت: زبان شعر، ظریف‌ترین، فاخرترین و ارزنده‌ترین گوهر آفرینش است و خداوند این گوهر شعر و سخنوری را به هر کسی نداده است.

وی افزود: خداوند نیز در مقابل این موهبت الهی، تکلیفی بر عهده شاعران نهاده که استاد عبدالمجید فرایی با سرایش اشعار آیینی و اجتماعی به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ٢٠ و رئیس فرهنگسرای ولاء نیز در این دیدار با اشاره به اشعار فراوان و ارزنده این شاعر شهرری کفت: روح خدا پرستی، انقلابی گری و ظلم ستیزی در اشعار آقای فرایی موج می زند و کمتر شاعری از این قریحه برخوردار است.

مدیر عامل موسسه مطالعات راگا و بنیاد مفاخر و مشاهیر معاصر ری نیز با اشاره به جمع آوری آثار و معرفی مفاخر معاصر ری در گنجینه ای بزرگ، اظهار داشت: از شهرستان ری شاعران بزرگی برخاسته اند و هرکدام نیز شاگردان زیادی را به فرهنگ و ادب کشور تقدیم کرده اند.

گفتنی است «عبدالمجید فرائی» در سال١٣٢٢ در یک خانواده روحانی در شهرستان زنجان متولد شد. تا ١۵ سالگی در زنجان اقامت داشت و سپس به شهرری آمد.

وی از ١٠ سالگی به سرودن شعر پرداخت و که اکنون بالغ بر ٣٠ هزار بیت اشعار عرفانی، آئینی و حماسی در قالب های مختلف و به خصوص غزل سروده است.

او درسال های ١٣٨٧-١٣٨٨-١٣٩٠شاعر برگزیده استان تهران از شهر ری بوده است.

تاکنون مجموعه شعر های «ما راست قامتیم»، «پر پرواز» و «سفیران برگزیده الهی» از این شاعر پر کار منتشر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.