آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

راه عبور از سختی ها انسجام و وحدت است/تولیدات علمی کشور بعد از انقلاب 30برابر بیشتر شده است

 

به گزارش راگانیوز ؛ هدایت الله جمالی پور معاون استاندا تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری بعدازظهر امروز در مراسم “طرح سپاس” که به همت بنیاد شهید شهرستان ری در مدرسه شاهد لاله‌ها برگزار شد، اظهار داشت: توفیق دارم در مدرسه ای که به نام شهدا مزین است حضور دارم و نام و یاد شهدا را گرامی می داریم.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای استقلال و آزادی کشور تلاش کنیم، گفت: منطقه خلیج فارس از گذشته های دور بخاطر منافع مادی زیادی که در این منطقه وجود دارد، محل حضور بیگانگان بوده است. برای استکبار و استعمار؛ آزادی و استقلال در خلیج فارس به منزله تهدید منافع است و حضرت امام خمینی(ره) با رهبری داهیانه و پیامبرگونه خود در خلیج فارس و خاورمیانه قدمی برداشت که روز به روز شاهد استقلال و عزت مردم این منطقه هستیم.

فرماندار ری اضافه کرد: یقین داریم با عنایت خدا و با همت مردم ایران حتما به عنوان کشور نمونه در منطقه ظاهر خواهیم شد. راه بسیار نزدیک است فقط باید کمی صبر و مقاومت کنیم و متحد باشیم.

جمالی پور راه عزت ملت را اتحاد و همدلی دانست و تصریح کرد: راه عبور از سختی ها فقط حرمت گذاری و انسجام و وحدت است. باید با اتحاد و انسجام از این مرحله عبور کنیم و به افق خوبی که در برنامه های توسعه و چشم انداز 20ساله داریم، برسیم.

وی در ادامه بیان کرد: به همت جوانان که امروز افتخار این ملت هستند اگر کشور را با سالهای قبل از انقلاب مقایسه کنیم، می بینیم که از لحاظ علمی بیش از 30برابر تولیدات علمی ما افزایش پیدا کرده است و این یک شاخص بزرگ برای کشور است که می تواند آینده خوبی برای کشورمان رقم بزند.

معاون استاندار تهران اظهار کرد: امروز دانشگاههای ما خلاق هستند و با این سرعت تولیدات علمی، کشور از سختی ها عبور می کند و رفاه خوبی در انتظار نسل آینده خواهد بود.

جمالی پور با بیان اینکه پایه توسعه کشور معلمان هستند، گفت: هرجا معلمین در صحنه بودند نتیجه اش در همه عرصه های کشور مثمر ثمر بوده است. معلم آینده کشور را رقم می زند ما باید به معلمین و دغدغه های آنها توجه کنیم باید کاری کنیم معلم دغدغه مند نباشد.

وی ادامه داد: هرچند امروز کشور با مشکلاتی مواجه است اما باید تلاش شود در سرکلاس دغدغه معلم فقط درس، آموزش و فرهنگ سازی برای نسل جوان باشد. اگر این کار را کردیم آینده روشن پیش روی ما خواهد بود ولی اگر معلم در کلاس نقش خود را خوب ایفا نکند معضلات جدی گریبانگیر کشور می شود که هزینه های جدی برای کشور دربردارد و بخشی از منابع مالی که باید صرف توسعه کشور شود، صرف حل معضلات و مشکلات خواهد شد.

فرماندار ری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور باشکوه مردم در 22بهمن، بیان کرد: روز گذشته مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن با حضور میلیونی خود تاییدی بر حفظ آرمانهای امام راحل و شهدا زدند همه ما باید قدر این حضور را بدانیم.

وی با بیان اینکه مردم دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی متعدد هستند، افزود: این حضور نشان داد مردم علیرغم همه گرفتاری ها و سختی ها پای آرمانهای انقلاب اسلامی ایستاده اند چرا که برای به دست آوردن این انقلاب خون های زیادی داده اند و جوانان زیادی از جان گذشتگی کرده اند.

جمالی پور تصریح کرد: رسیدن به آزادی و استقلال هزینه های سنگینی در پی دارد برای رسیدن به اوج عزت و شکوه باید همه ما کنار هم قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه امام(ره) مردم را ولی نعمت و مسئولان را خادم مردم می دانست، گفت: مردم باید تاثیرگذار و تعیین کننده باشند. خدمتگذاری و ولی نعمتی باید با اتحاد و انسجام از این شرایط عبور کنند و شرایط جدیدی برای کشور رقم بزنند.

افتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.