آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

راه مقابله با معضلات اجتماعی تبیین مفاهیم قرآنی است

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری “هدایت الله جمالی پور: معاون استاندار و فرماندار شهرستان ری در دیدار با اساتید، حافظان، قاریان و نخبگان قرآنی شهرستان ری که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: راه سعادت نوجوانان و جوانان کشور در عمل به قرآن نهفته است.

 جمالی پور تاکید کرد: باید یک راهکار جدی برای آموزش قرآنی در جامعه تبیین شود تا نتیجه آن در حفظ و صیانت اجتماعی دیده شود.

وی با بیان اینکه با آگاه سازی جوانان نسبت به امور قرآنی جلوی احرافات در جامعه گرفته خواهد شد، افزود: آموزش مفاهیم قرآنی را باید از پایه و اساس و از سنین کودکی با ایجاد مهدهای قرآنی آغاز نمود تا آینده فرزندان ایران زمین آینده ای درخشان رقم بخورد.

فرماندار شهرستان ری با تصریح به اینکه پایه و اساس آموزش در دوران کودکی و دبستان است و شخصیت انسان در این دوران حساس شکل می گیرد، تاکید نمود: مسوولین و متولیان فرهنگی کشور امکانات آموزش قرآن در مراکز آموزشی اعم از مهدکودک و مدارس را فراهم نمایند.

وی با اظهار تاسف از این موضوع که هزینه های بسیار زیادی در امور فرهنگی اما بی اثر در کشور هزینه می شود، افزود: گلایه رهبر معظم انقلاب از موضوعات فرهنگی نیز به همین لحاظ است که این همه اعتبار فرهنگی هزینه می شود اما اثر آن در جامعه محسوس و ملموس نمی باشد.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به این موضوع که فاصله گرفتن از قرآن باعث ایجاد انحرافات و معضلات اجتماعی در جامعه خواهد شد، گفت: با این نگاه باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرد تا از معضلات و مشکلات اجتماعی عبور نمائیم.

وی در ادامه اظهار داشت: دولت یازدهم نیز در این راستا و به منظور مقابله با معضلات و ناهنجاری های اجتماعی از همه ظرفیت های خود استفاده خواهد کرد.

معاون استاندار تهران عنوان کرد: قرآن کتاب جامعی است که برای تمام لحظات زندگی بشریت برنامه های منظم و راه گشایی را در بر دارد.

جمالی پور با بیان اینکه باید با قرآن با دل و جان ارتباط داشت، افزود: متاسفانه امروزه قرآن در بین مسلمانان مهجور مانده و دشمنان اسلام بنام قرآن و اسلام اقدام به قتل عام انسانهای مظلوم و بی گناه می کنند.

فرماندار ری در پایان اظهار داشت: در نظر داریم کار گروهی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شود تا موضوعات و دغدغه های قرآنی را در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح و راهکارهای مناسب را تصویب تا برای ادارات شهرستان لازم الاجرا شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.