آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

رشد و توسعه هر جامعه مستلزم پويايي نظام آموزشي آن جامعه است

به گزارش راگانیوز ، دفتر اطلاع رساني و روابط عمومي مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ری، نصیری در بازدید از مجتمع آموزشی 22 بهمن 57، رشد و توسعه هر جامعه ای را مستلزم پويايي نظام آموزشي آن جامعه عنوان کرد و افزود: هر گونه تحول اساسي در جامعه مستلزم متحول شدن نظام آموزشي آن جامعه است و محور اصلي پيشرفت هر نظام آموزشي کيفيت عملكرد معلم مي باشد. معلم به عنوان مهمترين ركن تعليم وتربيت درهمه ابعاد آموزشي، اعتقادي، عاطفي، اخلاقي، سياسي، اجتماعي و…دانش آموزان مستقيما دخالت دارد وهمچنین در تربيت نيروي انساني مورد نياز جامعه نقش به سزائي ايفا مي كند .

وی اظهار داشت:  تحول درنظام آموزشي در گرو بهبود عملكرد  معلمان مي باشد.  معلم به عنوان يكي از اركان مهم تعليم وتربيت در همه جوامع شناخته مي شود. معلم مجري برنامه هاي آموزشي در مدارس و تربيت كننده نيروي انساني مورد نياز جامعه مي باشد. به همين دليل هر نوع پيشرفت مادي و معنوي جامعه وابسته به كيفيت كار معلمان آن جامعه است و با توجه به نقش و جايگاه معلم به خصوص در عصر كنوني لازم است معلمان از بين بهترين افراد تحصيلكرده انتخاب شوند و از آموزشهاي لازم در امر تربيت همه جانبه دانش آموزان بر خوردار شوند .

نصیری در ادامه تاکید کرد:  معلمان از نظر روان شناختی انگیزه سازند و از دانش‌آموزان پشتیبانی می‌کنند. آنها به صورت دوره‌ای پیشرفت دانش‌آموزان را کنترل کرده، تلاش ها و توانایی هایشان را تشویق می‌کنند، ضعف ها را شناسایی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که دانش‌آموزان چه فعالیت هایی را نیاز دارند. بطور خلاصه معلمان در خلق شرایطی که باعث ترویج یادگیری خود- رهبري می‌شود نقش کلیدی دارند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.