آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

روز ملی ایمنی در برابر زلزله ، فرصتیست برای ارتقای میزان آمادگی در مقابل حوادث

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقر شهر ؛ شهردار باقرشهر ضمن گرامیداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی گفت : با اجرای سیاستگذاریهای درست ،برنامه‌ریزی اصولی وتعهدتمامی دستندرکاران ومسئولان کشوری می توان شاهد کشوری ایمن،دربرابرحوادث طبیعی باشیم .

سعید استاد فرج با اشاره به حادثه تلخ و ناگوار زلزله بم در سال 1382 گفت : زلزله فاجعه‌بار بم در پنجم دی ماه ۱۳۸۲ که به کشته و مجروح شدن بیش از هفتاد هزار تن از هموطنانمان منجر شد قطعا یکی از تلخ‌ترین حوادثکشورمان و روزی فراموش نشدنی در خاطره مشترک همگان است که هنوز هم تبعات ناگوار آن هزاران هزار تن از بازماندگان فاجعه زلزله بم را آزار می دهد.

وی در ادامه افزود : با نامگذاری این روز به عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله فرصتی فراهم شده تا هر ساله با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی در این روز ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چند ده هزار قربانی این فاجعه تلخ، زمینه ارتقای آگاهی عمومی و شاخص‌های ایمنی در برابر زمین‌لرزه در کشور فراهم شود.

شهردار باقرشهر با اشاره به وضعیت جوی، اقلیمی و حادثه خیزی کشور اظهار داشت : کسب آمادگی در رویارویی با پدیده های خطرساز و کاستن از پیامدهای منفی آنها و همچنین اقدامات پیشگیرانه، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است .

وی بابیان آن که دربسیاری ازموارد وقوع حوادث طبیعی اجتناب ناپذیراست افزود : ،بایددرزمینه ایمنی دربرابرزلزله وکاهش خطرات،آگاهیهای لازم راافزایش دادزیراهرزمان که مردم آگاهی بیشتری داشته باشند بهترتوانسته اند درمقابل حوادث ازتجربیات خوداستفاده وعمل کنند .

گفتنی است ؛زلزله بم به شدت ۶٫۶ ریشتردرساعت ۵:۲۶ بامداد ۵ دی ۱۳۸۲ شهربم ومناطق اطراف آن درشرق استان کرمان را لرزاندکه به موجب آن بیش از 40 هزارتن جان باختندو ۱۰۰ درصدمنازل دربرخی مناطق بم تخریب شدند . به همین منظور 5 دی ؛ روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی نامگذاری شده است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.