آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

رونمایی از تندیس حکیم‌زاده در موسسه خیریه کهریزک

خبرگزاری فارس: رونمایی از تندیس حکیم‌زاده در موسسه خیریه کهریزک

به گزارش راگانیوز ، آئین نکوداشت شادروان دکتر حکیم زاده موسس آسایشگاه خیریه کهریزک با حضور جمعی از مقامات کشوری و پزشکان منتخب از سراسر کشور، مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک و مدیران و کارکنان مجموعه برگزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از نمایندگان مجلس از جمله پزشکیان نایب رئیس و نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، محسنی بند‌پی رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس سازمان نظام پزشکی، نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی و جمع دیگری از مسئولان کشوری در این مراسم حضور داشتند.

مسئولان حاضر در این مراسم هریک در وصف انجام امور عام‌المنفعه و ایجاد و گسترش خدمات انسان‌دوستانه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین در این ویژه‌برنامه از مقام والای جمع کثیری از پزشکان متعهد و دلسوز کشور که با اقدامات انسان‌دوستانه خود همچون دکتر حکیم زاده، باری از دوش نیازمندان جامعه برمی‌دارند، به شایستگی تجلیل به عمل آمد.

گروه سرود ناشنوایان (آوای دستان) در بخشی از این مراسم با اجرای قطعات شاد، تحسین همگان را برانگیختند.

تنی چند از هنرمندان معلول ساکن در آسایشگاه نیز قطعاتی از شعر و سرود را در وصف امور خیر و خیرخواهی به اجراء گذاشتند.

دلنوشته‌ای از شادروان دکتر محمدرضا حکیم‌زاده در بخش دیگری از این رویداد بزرگ، در قالب کلیپی تصویری به سمع و نظر حاضران رسید.

در قسمتی از این دل‌نوشته آمده است: «در آن سال‌ها که من رئیس بیمارستان فیروزآبادی بودم، هنگام خروج از بیمارستان می‌دیدم که عده‌ای مفلوک و بینوا در گوشه پیاده‌رو بدون سرپناه مانده‌اند. با این وجود نمی‌توانستم بیمارستان را وادار کنم تا تخت فعال مرکز را برای نگهداری از آنان در اختیارشان قرار دهد. با این اوصاف و بدون توجه به عواقب احتمالی، در سال 1351 با پذیرش چند بیمار در بیمارستان متروکه امین الدوله کهریزک، کار را آغاز کردم…»

بر پایه این گزارش، یادواره شادروان دکتر محمدرضا حکیم‌زاده در حالی به کار خود پایان داد که به یُمن نیات پاک آن عزیز کهریزکی و در طول 44 سال از عمر گرانمایه این مجموعه بزرگ خیریه، حمایت‌های بی‌دریغ مردمی چراغ این خانه را روشن نگاه داشته و به لطف و عنایات خداوند دوستدار مهربانی‌ها، از این پس نیز این چنین خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.