آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ری از ۷ استان کشور بزرگتر است

به گزارش راگانیوز ؛ هدایت‌الله جمالی‌پور دقایقی پیش در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و شهرستان ری که با حضور استاندار تهران در سالن خدمت فرمانداری ویژه ری در حال برگزاری است، اظهار داشت: شهرستان ری با ۸ هزار سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین شهرستان‌های کشور است. خیلی از شهرهای امروزی استان تهران روزگاری جزو نقاط جمعیتی ری محسوب می‌شدند.

وی گفت: وسعت ری امروز حدود ۲  هزار و ۷۰ کیلومتر مربع است که بعد از فیروزکوه، وسیع‌ترین شهرستان استان تهران است. به لحاظ جمعیتی نیز بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: با توجه به دوران پرافتخاری که مردم ری در کنار امام حضور داشتند و در جنگ تحمیلی هم ۲ زار و ۷۰۰ شهید و ۲ هزار و ۵۰۰ جانباز و آزاده تقدیم انقلاب کردند.

 

تشریح مشکلات شهرستان ری / از آلودگی هوا تا ورود زباله و فاضلاب تهران

وی بیان داشت: ما در حوزه مسائل زیست محیطی بسیار متاثر از تهران است. گاهی اوقات شاخص آلودگی ری از مرز ۲۰۰ هم می‌گذرد و کار را برای زندگی دشوار می‌کند.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: روزانه ۸۵۰۰ تن زباله تهران در ری جمع می‌شود. آب‌های روان آلوده نیز دیگر مشکل ما هستند. ما هیج عوارضی را بابت این مشکلات دریافت نمی‌کنیم. بیشترین آلودگی هوا را داریم و انتظار ما این است که اعتبارات براساس میزان مشکلات تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در بعد امنتی نیز شهرستان ری مدخل ورودی تهران است اما ساختار امنیتی شهرستان پاسخگوی این نیاز نبوده و در حد یک سرکلانتری است. ما حدود پنج زندان در این شهرستان داریم و این می‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان تصریح کرد: در حوزه زیست محیطی، امنیتی و صنعتی با مشکلات بسیاری مواجه هستیم‌. ما رتبه ۱۳ شاخص صنعتی کشور را داریم ولی ساختارهای ایجاد شده پاسخگوی نیاز مردم نیست.

راه دانا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.