در این بازدید احمد مسجدجامعی، محمدجواد حق شناس و … افشانی را همراهی می‌کنند.

تهرانگردان در ابتدا با حضور در حرم عبدالعظیم حسنی بازدید خود را با زیارت آغاز کردند و بعد از آن با حضور در تکیه ۶۰۰ ساله نفر آباد به عزاداری سالار شهیدان پرداختند.

در ادامه افشانی از روند اجرایی شدن طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی بازدید کرد و پای درد و دل اهالی نشست.

وی همچنین از برج تاریخی طغرل که یکی از میراث چند صد ساله ری است بازدید کرد.

در ادامه افشانی و اعضای شورای شهر مهمان خانه جاویدالاثر محمدرضا امیری شدند و پای صحبت پدر این جاویدالاثر نشستند و پدر محمدرضا امیری نیز با بیان خاطراتی از فرزند جاویدالاثرش گفت: مردم این مناطق محروم هستند و لازم است که نگاه ویژه‌ای به آنها شود.

وی با بیان اینکه در این محله آثار میراثی تاریخی زیادی وجود داشت اما حالا به محلی مخروبه تبدیل شده است گفت: ری به واسطه تاریخ چند صد ساله‌اش آبروی تهران است و باید فرهنگ آن درست شود.

وی با بیان اینکه ما گمنام هستیم همانطور که فرزندانمان گمنام رفتند، گفت: امیدوارم وضعیت محله ری اصلاح شود.

محمدعلی افشانی شهردار تهران با بیان اینکه شما خوشنام و ماندگار هستید و امروز مردم رفاه و آزادی خود را مدیون زحمات فرزندان شما هستند، گفت: شما خوشنام و ماندگار هستید همانطور که نام فرزندانتان در تاریخ ماندگار شده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران قدردان زحمات شما هستند، تصریح کرد: ممکن است کمتر به شما برسند اما همه می‌دانند که فرزندان شما و خانواده‌هایشان چه زحماتی کشیدند.

در ادامه دکتر فرهاد افشار شهردار منطقه ۱۵ با بیان اینکه یک طرح خاص برای حفظ این خانه داریم، گفت: در نظر داریم این خانه را پس از تملک به موزه انتظار تبدیل کنیم. چرا که برای آثار تاریخی برج طغرل، ابن بابویه، چشمه علی، و دژ رشکان یک رینگ گردشگری در نظر گرفتیم و برای کارخانه سیمان نیز طرح ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم آنها را عملیاتی کنیم.