آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ساخت اتاق کودک، راهکاری برای حضور بانوان در مساجد است

به گزارش راگانیوز ، آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی گفت: اقامه نماز اول وقت به ویژه در مسجد از دستورات اهل بیت (ع) است، بنابراین اگر حضور بانوان در مساجد با بروز مفسده یا گناهی همراه نشود، جایز و مفید است.

وی با اشاره به علاقه برخی از بانوان برای حضور مستمر در مساجد به منظور اقامه نماز جماعت و بهره‌بردن از ثواب آن و از سوی دیگر، وجود مشکلاتی در این زمینه در برخی مساجد برای آنان، افزود: باید شرایط این حضور، با ساخت مساجد دارای امکانات مناسب به ویژه در زمینه رفت‌و‌آمد و اسکان کودکان فراهم شود.

مساجد مجهز به اینترنت شوند

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) با بیان اینکه خیران و مردم در ساخت مساجد جدید به تحولات روز و نیازهای نسل جوان و خدمات‌رسانی به بانوان توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: مساجد با ایجاد جاذبه‌های گوناگون مانند سایت اینترنتی، فضای ورزشی، کتابخانه و سایر امکانات آموزشی، فرهنگی و خدماتی، می‌توانند جوانان را جذب کنند.

حسینی مازندرانی درباره موضوع گلایه برخی نمازگزاران از سرو صدای کودکان هنگام اقامه نماز، اضافه کرد: مساجد با ساخت اتاق کودک یا زمین بازی می‌توانند حضور کودکان همراه مادران و پدران در مساجد را مدیریت کنند، البته این اقدام باید موجب تشویق کودکان برای حضور در مساجد شود و احساس دور کردن آنان از این خانه‌های خدا پیش نیاید.

وی حضور و مشارکت بانوان در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی با محوریت مساجد به تاسی از سخن «مسجد، سنگر است، آن‌ها را پر کنید» امام خمینی (ره)، ابراز کرد: بانوان در دوران دفاع مقدس با حضور در مسجد امام حسین (ع) برای رزمندگان پوشاک، ارزاق و سایر امکانات لازم را فراهم و بسته بندی می‌کردند.

تبلیغات مسجدی در رسانه ملی، بسیار کم‌رنگ است

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) کمبود تبلیغات در صدا و سیما برای حضور گروه‌های مختلف از جمله بانوان و دانشجویان در مساجد را مورد انتقاد قرار داد و ادامه داد: دست‌اندرکاران مسجدی با راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی، اولا این کمبود را جبران کنند و ثانیا دسترسی و آگاهی مردم از برنامه‌های گوناگون مساجد را آسان کنند.

حسینی مازندرانی با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمن برای تضعیف جایگاه نهادهای دینی مانند مساجد و حوزه‌های علمیه در ایران، گفت: مسئولان نهادها و سازمان‌های مسجدی مانند مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در راستای دستورات و توصیه‌های ولی فقیه، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای و سایر مراجع معظم تقلید، برای تقویت جایگاه و گسترش برنامه‌های متنوع در مساجد کوشش کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.