آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سارقان هم كتك مي‌زدند هم سرقت

 

راگا نیوز: شش عضو يك باند كه با سد كردن راه مردم در شهرري و حومه آن، با كتك زدن مردم اموالشان را مي‌دزديدند، در سه عمليات همزمان پليس در شهرري و شهرك واوان در اسلامشهر دستگير شدند.

سركرده اين باند دو برادر بودند كه در هر دزدي مالباخته‌ها را با چاقو زخمي كرده يا با ضربه باتوم بشدت كتك مي‌زدند تا بيهوش شده و نتوانند آنها را تعقيب كنند.

به گزارش راگا نیوز به نقل از جام جم ، اوايل آبان امسال ماموران كلانتري 170 هنگام گشتزني در كهريزك در منطقه شهرري مشاهده كردند سه دستگاه موتورسيكلت هر يك با دو راكب رفت و آمد رهگذران را تحت نظر گرفته‌اند.

بلافاصله راكبان يكي از موتورسيكلت‌ها با ديدن مردي كه از يك مركز خريد خارج شده بود، به سرعت به سمت وي رفت. ماموران كه تصور مي‌كردند آنها قصد سرقت دارند با اخطار به راكبان موتورسيكلت از آنها خواستند توقف كنند.

نقشه دزدها نقش بر آب شد

در اين مرحله مرد رهگذر كه متوجه ماجرا شده بود، خود را در پشت خودرويي پنهان كرد. راكبان هر سه موتورسيكلت كه متوجه حضور پليس شده بودند، با استفاده از تاريكي شب متواري شدند.

ماموران با تعقيب موتورسواران موفق شدند يكي از سارقان را كه به‌دليل سرعت بالا تصادف كرده و در خيابان افتاده بود، دستگير كنند.

با انتقال متهم به كلانتري، وي در بازجويي اعتراف كرد همراه برادر و چهار نفر از دوستانش از شهرك واوان در اسلامشهر به كهريزك در شهرري آمده و درصدد بودند با سد كردن راه مرد رهگذراز وي اخاذي كنند.

در حالي كه تحقيقات براي مشخص شدن ديگر جرايم متهم و دستگيري همدستانش ادامه داشت، چند روز بعدمردي با حضوردر پليس آگاهي عليه چهار جوان به اتهام كتك زدن و سرقت اموالش در يكي از محله‌هاي شهرري شكايت كرد.

نجات مالباخته از مرگ

شاكي به پليس گفته بود، شب حادثه در حال بازگشت به خانه‌اش بوده كه دو راكب يك موتورسيكلت در خيابان راهش را سد كرده و آنها با چاقو وي را تهديد به مرگ كرده سپس با باتوم آنقدر وي را كتك زده‌اند كه بيهوش شده است و به كمك يك راننده عبوري به مركز درماني منتقل شده و نجات يافته است.

شاكي افزود: پس از آن‌كه به هوش آمده متوجه شده 80 هزار تومان پول و گوشي تلفن همراهش را زورگيرها سرقت كرده‌اند.

ماموران با اطلاعات به دست آمده از شاكي و چهره‌نگاري رايانه‌اي از متهمان فراري متوجه شدند تصوير يكي ازآنها با متهم بازداشت شده، مطابقت دارد بنابراين از شاكي خواستند در مواجهه حضوري با متهم قرار بگيرد كه وي با ديدن سارق، او را شناخت و به عنوان يكي از دزدهاي شرور معرفي كرد.

در اين مرحله متهم دوباره بازجويي شد و اين بار اعتراف كرد، گفته‌هاي شاكي صحت دارد و وي همراه برادر و دو نفر از دوستانش با سد كردن راه شاكي و كتك زدن وي، اموالش را دزديده‌اند. در مرحله بعدي، ماموران مخفيگاه برادر متهم را شناسايي و او را دستگير كردند.

اعتراف به دزدي با برادر

اين متهم نيزدر بازجويي و مواجهه حضوري با برادرش تنها به يك فقره دزدي مقرون به آزار اعتراف كرد و گفت: چهار مرد فراري كه از دوستانشان هستند در سرقت‌ها نقشي نداشتند.

در پي اظهارات متناقض اين دو برادر، تحقيقات از آنها ادامه داشت تا اين‌كه چند شهروند ديگر با حضور در پليس آگاهي شكايت‌هايي را ارائه كردند.

با اطلاعات به‌دست آمده از شاكيان معلوم شد، متهماني كه به آنها حمله كرده و با باتوم كتكشان زده و با چاقو آنها را به مرگ تهديد كردند و پول و گوشي تلفن همراهشان را دزديده‌اند، شش مرد جوان بودند كه دو نفر از آنها همين دو برادر سارق هستند.

دستگيري دزدهاي خشن

در حالي كه تحقيقات ادامه داشت، كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران پس از جستجوي گسترده موفق شدند مخفيگاه چهار متهم فراري اين باند را دو روز پيش در شهرك واوان شناسايي و آنها را دستگير كنند.

متهمان با انتقال به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران، بازجويي شدند و ادعا كردند با دو برادر بازداشت شده آشنايي ندارند و پليس آنها را به اشتباه دستگير كرده است.

در اين مرحله ماموران، شاكيان را در مواجهه حضوري با اين چهار متهم قرار دادند و معلوم شد، آنها در اين سرقت‌هاي خشن نقش داشته‌اند. اعضاي اين باند در ادامه تحقيقات اعتراف كردند همگي در دزدي‌هاي خشن نقش داشته و اموال مردم را در شهرري، كهريزك و باقر آباد به سرقت برده‌اند.

بنا بر اين گزارش، اعضاي اين باند با قرار قانوني از سوي قاضي شعبه 102 دادگاه بخش كهريزك روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از متهمان براي مشخص شدن ديگر جرايم آنها ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.