آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سالروز رحلت پیامبر(ص) ؛شهرری غرق درعزا و ماتم

به گزارش راگانیوز ، مردم دوستدار اهل بیت و ولایت مدار شهرستان ری در این روز غمبار با برگزاری آیین های عزاداری به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.
مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) در حرم عبدالعظیم (ع) بر پا شده و سوگواران از مناطق مختلف با حضور در کنار حرم شریف آن بزرگوار سر و سینه می زنند.
عزاداران درقالب هیات های سینه زنی و زنجیرزنی نیز پس از عبور از خیابان های اصلی شهر با حضور درحرم عبدالعظیم(ع) این مصیبت بزرگ را به پیشگاه بانوی گرامی اسلام تسلیت گفتند و عشق و ارادت خویش را به اهل بیت(ع) نمایش گذاشتند.
صدای مداحی مداحان در حرم عبدالعظیم(ع) به گوش می رسید و در کنار آن سخنرانان نیز به بیان گوشه هایی از زندگی سراسر خیر و برکت پیامبر اسلام و امام حسن مجتبی(ع) را پرداختند و مردم را به الگو گرفتن از زندگی این بزرگواران توصیه کردند.
هم اکنون شهرری در غم جانسوز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) سیاهپوش است و بیرق‌های سیاه در هر کوی و برزن بر سر در مساجد، حسینیه‌ها، منازل و اداره‌ها به اهتزار درآمده است.
حضرت محمد(ص) در ۱۷ ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر ۲ از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن ۴۰ سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت ۲۳ سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی از دنیا رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.