آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سامانه وقف برای ثبت موقوفات راه اندازی شده است که همه مسؤولان آن را رصد می کنند

 82121663-70812850

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام سعید اوتارخانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: وقف، صدقه ای هوشمند است که نیت واقف را ماندگار می کند.

اوتارخانی اظهار داشت: پرونده انسان ها بعد از مرگ بسته می شود به جز افرادی که صدقه جاریه و فرزند صالح باقی می گذارند.

وی افزود: بهترین انفاق، وقف است که پس از مرگ فرد از بین نمی رود و هم چون صدقه ای جاری می ماند که روح لطیف و حساس واقف را شامل رحمت و غفران می کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری با بیان اینکه مهمترین بنای اعتمادسازی، شفاف سازی است، تصریح کرد: سامانه موقوفات در کشور راه اندازی شده است که تمام موقوفات در آن ثبت می شود و مسؤولان تمام موارد وقفی که در چه زمینه ای مصرف می شود را رصد می کنند.

وی در ادامه به موقوفه ای در شهرری اشاره کرد که در فصل سرما برای مستمندان ذغال تهیه می کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری در خصوص موقوفه بیمارستان فیروزآبادی شهرری بیان کرد: مرحوم آیت الله فیروزآبادی در زمان رژیم پهلوی نماینده مردم در مجلس بوده است که هیچگاه حقوق دریافت نمی کرد و پس از مدت ها با حقوق ماهیانه اش که پس انداز شده بود زمینی در شهرری خریداری کرد و بیمارستانی در آن احداث کرد.

وی این تفکر را که فقط افراد توانگر می توانند وقف کنند، اشتباه دانسته و خاطرنشان کرد: همه افراد با هر سطح درآمد می توانند واقف باشند و یکی از راههایی که افراد با وضع مالی متوسط در این امر خیرخواهانه شرکت کنند این است که وقف مشارکتی انجام بدهند، یک زمین بخرند و وقف مسجد یا سایر مراکز بکنند که در این صورت همه افراد از ثواب وقف بهره خواهند برد.

اوتارخانی با بیان اینکه تمامی اعتبارات بازسازی و سامان دهی اماکن متبرکه از محل نذورات مردمی تامین می شود، تأکید کرد: فرهنگ وقف یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی است و نقش بسزایی در زمینه اقتصادی کشور ایجاد می کند.

وی یکی از مهمترین نیات وقف در عالم تشیع را برپایی مراسم عزاداری برای سیدالشهدا(ع) دانست و تأکید کرد: در کنار تمام مشکلات و کمبودهایی که در زمینه های مختلف وجود دارد، هزینه برای عزاداری اباعبدالله (ع) نیاز است و عزت و شرافت به همراه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.