آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سرانه مصرف آب در شهرستان ری 250 لیتر است

به گزارش راگانیوز، اصغر کنگرلو روز سه شنبه در مراسم بازدید اصحاب رسانه از تصفیه خانه کهریزک افزود:کنگرلو ادامه داد: فاصله 140 لیتری مصرف روزانه آب با معیارهای روز، توجه به رعایت الگوی مصرف آب را در این شهرستان ضروری کرده است.

وی اضافه کرد: مصرف بیش از حد آب ناشی از کمبود آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب است که باید فرهنگ سازی و آموزش توسط متولیان فرهنگی به صورت مداوم برگزار شود.
کنگرلو ادامه داد: صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف در مصارف خانگی از جمله استحمام، آبیاری فضاهای سبز منازل، انواع شستشوها و حتی مسواک زدن می تواند به کاهش میزان بالای مصرف آب در مناطق شهری کمک کند.

** 60 درصد آب شرب ری از منابع زیر زمینی تامین می شود
معاون بهره برداری شرکت آبفای منطقه 6 افزود: 62 چاه عمیق به متراژ 150 تا 280 متر آب شرب بخش هایی از شهرهای باقرشهر، حسن آباد، کهریزک و قیام دشت را تامین می کند و آب شرب شهرری نیز به طور کامل توسط شرکت تامین و تصفیه آبفا از سد ماملو تامین می شود.
کنگرلو کیفیت آب شهرری را مطلوب بیان کرد و گفت: اگر گاهی تغییر رنگی در آن مشاهده می شود در اثر شستشوی خطوط انتقال آب است.
وی ادامه داد: آلودگی منابع زیرزمینی در بخش های کهریزک و باقرشهر باعث شده چاه های عمیق تامین آب شرب این شهرها در محل دیگری مانند شهر چهاردانگه حفر شود که این امر خطوط انتقال آب را هزینه بر و طولانی کرده است.
کنگرلو با بیان اینکه نشت مواد نفتی آب های زیر زمینی باقرشهر را آلوده کرده است یادآور شد: 19 چاه عمیق برای تامین آب شرب باقرشهر در این منطقه وجود دارد که به دلیل عمق بالا عاری از آلودگی نفتی است.
وی با اشاره به اینکه سختی آب شرب حسن آباد فشافویه بالاست، تاکید کرد: آب شرب این شهر از 15 چاه عمیق تامین می شود و باید سامانه آب شرب و آب صنعتی و کشاورزی مجزا شود.

** 17 دستگاه دیزل ژنرانور ثابت و سیار در شهرری نصب شد
معاون بهره برداری شرکت آبفای منطقه 6 در ادامه گفت:این دستگاه ها به منظور تامین برق تاسیسات و استمرار خدمات رسانی به مشترکان در زمان های خاموشی نصب و راه اندازی شده اند.
وی با اشاره به اینکه 10 میلیارد ریال بودجه صرف خرید ژنراتورهای شده است عنوان کرد: اجرای این طرح در منطقه 6 آبفای تهران باعث شد تا امروز هیچگونه قطع آب و یا افت فشاری را در این شهرستان نداشته باشیم.
کنگرلو اظهار داشت: ژنراتورهای ثابت و سیار با ظرفیت تولید چهار هزار و 500 کیلو وات برق درایستگاه های پمپاژ، مخازن، منابع تولید آب و نقاط حساس منطقه نصب شده اند.
به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری منطقه ای به وسعت حدود 138 کیلومتر مربع شامل 80 کیلومتر مربع از شهر تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیامدشت با جمعیت حدود یک میلیون و688 هزار نفر را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.