آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سرگرداني مسافران ورامين در ری/ جریمه 3 میلیونی اتوبوس‌های ورامین

به گزارش راگانیوز ؛ حسن خوانساریان  در خصوص سرگردانی مسافران ورامین در شهرستان ری اظهار کرد: جانمایی ایستگاه اتوبوس‌های  ورامین در شوش و ایستگاه جوانمرد تهران با عدم همکاری شهرداری تهران و فرمانداری ری هنوز محقق نشده است.

وی بیان کرد: طبق مصوبه شورای ترافیک فرمانداری شهرستان ری مقرر شد از ١٥ اردیبهشت‌ ماه امسال ایستگاه اتوبوس از پایانه جنوب به پایانه متروی جوانمرد منتقل شود که تاکنون این امر محقق نشده و این امر باعث سرگردانی مسافران ورامین در این ایستگاه شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری ورامین تصریح کرد: سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری ورامین در منطقه‌ شوش هیچ ایستگاهی ندارد، چون این منطقه جزء محدوده‌ طرح ترافیک قرار دارد و اتوبوس‌های این شهرستان با ورود به این منطقه با جریمه راهور مواجهه می‌شوند.

وی افزود: شهرداری تا به امروز در خصوص ثبت پلاک‌های وسایل حمل‌ و نقل عمومی با شهرستان ورامین هیچ همکاری‌ نداشته است.

خوانساریان خاطرنشان کرد: اتوبوس‌رانی شهرداری ورامین بیش از ۳۰۰ اتوبوس و مینی‌بوس دارد و بیش از ۴۰ هزار نیروی کار هر روزه از ورامین به منطقه‌ شوش تهران با این وسایل نقلیه عمومی مسافرت می‌کنند اما متأسفانه اتوبوس‌های ما در خط شوش هیچ جایی ندارند.

وی تصریح کرد: شهرداری‌های مناطق ۱۵ و ۱۲ شهرداری تهران با سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری ورامین همکاری نمی‌کنند و وسایل حمل‌ و نقل عمومی شهرستان ورامین هر  دو یا سه ماه یک‌بار حدود ۲ تا ۳ میلیون جریمه پرداخت می‌کنند و محدوده زمانی معنا پیدا می‌کند که وسایل حمل‌ و نقل، شخصی باشند نه اینکه اتوبوس‌های شهرستان ورامین  همه عمومی هستند، متأسفانه شهرداری تهران هیچ‌گونه همکاری تاکنون با ما نداشته است، مشکلات ورامین در خصوص حمل‌ و نقل چندین برابر شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری ورامین با بیان اینکه نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی ورامین، منوط به کمک و همکاری دولت است، اظهار کرد: بیشتر خودروهای ما فرسوده است، اما دولت هم باید به بخش خصوصی و نوسازی ناوگان کمک کند.

خوانساریان گفت: اگر دکتر افندی‌زاده معاونت شورای ترافیک تهران گفتند این وسایل حمل‌ و نقل عمومی در محدوده طرح ترافیک جریمه شوند و مصوب شورای ترافیک استان تهران است باید این مصوبه را به ما نیز ابلاغ کنند و فکر کنیم که اصلاً چنین مصوبی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شهردار و فرماندار شهرستان تمام پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داده‌اند،  اما متأسفانه شهرداری تهران جوابگو نیست و این‌یک معضل بزرگ برای ناوگان حمل‌ و نقل شهرستان است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری ورامین بابیان اینکه دولت هیچ یارانه‌ای در جهت نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل به شهرستان ورامین اختصاص نداده است، متذکر شد: امیدواریم امسال دولت به شهرستان ورامین با وجود داشتن ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده، نگاه ویژه داشته باشد.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.