آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سفرهای استانی مسوولان در راستای حل مشکلات مردم باشد

شهر ری – امام جمعه موقت شهرری با اشاره به آغاز سفرهای استانی رییس جمهوری گفت: سفرهای استانی مسوولین اجرایی می بایستی اثرگذار، کارساز و در راستای حل مشکلات مردم باشد.

به گزارش راگانیوز، حجت الاسلامˈعبدالعلی ابراهیمیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری که با حضور پرشور نمازگزاران و زائران حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در مصلای ری برگزار شد، افزود: اینگونه سفرها در زمان های گذشته نیز سابقه داشته و همواره از تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با بیان اینکه مسوولان اجرایی می بایستی تذکرات رهبر معظم انقلاب را در سفرهای استانی سرلوحه کار خود قرار دهند افزود: رهبر معظم انقلاب بارها به این نکته اشاره داشته اند که بعد از سفرهای مسوولین گزارشاتی را مبنی بر پیشرفت و انجام امور دریافت کرده اند اما از نزدیک که مراجعه داشته اند خلاف آن ثابت شده است.

خطیب موقت شهرری همچنین افزود: مسوولین اجرایی مراقب باشند در سفرهای استانی خود به نیازها و توقعات مردم به صورت کارشناسانه پاسخ داده و از ایجاد توقع و همچنین تشریفات و ریخت و پاش ها بپرهیزند.

وی همچنین در بخش دیگری با اشاره به دیدار هفته گذشته مقام معظم رهبری با شهردار و اعضای شورای شهر تهران و تقدیر ایشان از مدیریت علمی، جهادی و نسبتا موفق مجموعه شهرداری تهران گفت: نکات مورد اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی به خصوص سبک معماری اسلامی و مسائل فرهنگی می بایستی سرلوحه کار مدیران شهری قرار گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی، تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص اقدامات فرهنگی در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: کار فرهنگی و اجرای آن یک شمشیر دولبه است که اگر به درستی مدیریت نشود بستری برای مفاسد و انحرافات خواهد بود.

خطیب موقت شهرستان ری همچنین گفت: سبک معماری حال حاضر زیبنده پایتخت یک کشور بزرگ اسلامی نیست و معماری شهری همچون تهران باید طوری باشد که سبک زندگی اسلامی را القا کند.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری با اشاره به مرگ ˈآریل شارونˈ نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی بعد از 85سال عمر ننگین گفت: شارون همچون دراکولای خون آشام بود و مانند گرگ گرسنه سیری ناپذیر بود.

وی با اشاره به کشتار مردم بی گناه مسلمانˈصبرا و شتیلاˈ در سال 1982 و در زمان تصدی وزارت جنگ آریل شارون، این حرکت را از جمله سیاه ترین اقدامات ضد بشری این قصاب رژیم صهیونیستی دانست و اظهار امیدواری کرد خداوند هرچه زودتر انتقام مظلومین و داغدیدگان فلسطینی و لبنانی را از رژیم صهیونیستی بگیرد.

امام جمعه موقت شهرستان ری همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت و روز ولادت حضرت خاتم النبیین محمد مصطفی (ص)، توجه به وحدت مسلمین را از تاکیدات قرآن کریم دانست و گفت: هفته وحدت به معنای عمل صحیح به قرآن است.

وی ضمن سفارش مسلمین به دوری از اختناق و تفرقه گفت: خداوند متعال در قرآن کریم همواره مسلمانان را به وحدت و یک دست بودن سفارش کرده اند چرا که در غیر اینصورت دشمنان بر آنان چیره خواهند شد.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: اینکه می گوییم وحدت داشته باشیم به معنای کنار گذاشتن اعتقادات شیعی نیست چرا که شیعه یک فرقه به حق، صحیح و قابل تائید از لسان ائمه معصومین (ع) است.

وی گفت: همه مسلمانان می بایستی واحد و یک دست بوده و اخلاق عبادی، حکومت داری، مردم داری و سیاست پیامبراکرم(ص) را الگوی خویش قرار دهند و از هرگونه اختلاف و تفرقه بپرهیزند.

وی همچنین مقاومت مردم عراق در سه استان این کشور در برابر نیروهای تکفیری و سلفی را نتیجه اقدامات وحشیانه این گروه های تروریستی در سوریه دانست و گفت: مقاومت های مردمی در برابر تروریست های جنایتکار به برکت حمایت های انقلاب اسلامی ایران از حقوق مظلومین جهان است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا همواره به دنبال ایجاد فرقه گرایی و تفرقه در بین مسلمانان جهان است، افزود: تنها راه مقابله با اینگونه دسیسه ها حمایت از ولی امر مسلمین جهان و گوش فرادادن به ندای حق رهبر فرزانه انقلاب است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.