آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سفیر اهدای زندگی در باقرشهر به 4 نفر جان دوباره بخشید

به گزارش راگانیوز سجاد حموله  یکی از جوانان باقرشهری  که در اثر سانحه‌ تصادف دچار مرگ مغزی شده بود بعد  از انتقال به بیمارستان و پس از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده، اعضای وی به بیماران نیازمند اهدا شد .

۲۰۱۵۰۲۱۶_۱۷۴۶۲۴

با اهدای اعضای این جوان 4 نفر از مرگ حتمی  نجات پیداکرده  و 29 نفر دیگر با پیوند اعضای وی به زندگی امیدوار شدند .

پیکر  این سفیر زندگی امروز در تشییع باشکوهی که با همراهی آحاد مردم و مسئولین همراه بود  در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده اسماعیل وابراهیم (ع) (قلعه شیخ )  به خاک سپرده شد .

در حاشیه این آیین شهردار باقرشهر در گفتگو با خبرنگار راگانیوز  با اشاره به لزوم نهادینه شدن فرهنگ اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی گفت: اهدای عضو اهدای زندگی به بیماران نیازمند است کسانی ‌که به نیازمندان حیات دوباره می‌بخشند، سفیران زندگی هستند.

سعید استاد فرج در ادامه نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ اهدای اعضا را مؤثر دانست و افزود: رسانه‌ها درزمینهٔ آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی درست از اهمیت اهدای عضو در جامعه نقش برجسته‌ای دارند.

وی در ادامه بابیان اینکه آگاه کردن جامعه یکی از مهم‌ترین راه‌های اعتمادسازی است، یادآور شد: زمانی که اهدای عضو در جامعه به‌عنوان یک ضرورت مطرح و تک‌تک افراد جامعه با این مهم آشنا شوند به نیاز مزبور اجتماعی پاسخ مثبت می‌دهند.

وی ضمن تسلیت به این خانواده، سجاد را سفیر اهدای عضو باقرشهر نامید و این اقدام را مایه مباهات شهروندان باقرشهر و نشانه افزایش آگاهی مردم درزمینهٔ اهدای عضو دانست.

تحریریه راگانیوز  نیز به‌نوبه خود ضمن تقدير از اين عمل انسان دوستانه و ايثارگرانه، از خداوند متعال براي روح آن مرحوم طلب آرامش و آمرزش و براي خانواده بزرگوارش  صبر و شكيبايي مسئلت مي نمايد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.