آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سهل انگاری موجب حریق اتاقک کارگران شد

رییس ایستگاه 90 آتش نشانی گفت: سهل انگاری کارگران اتاقک محل استراحت شان را دچار حریق کرد.

‘بهنام ریاضی’  اظهارداشت: کارگران یک کارگاه حلبی سازی با مشاهده شعله های آتش از اتاقک محل استراحتشان در تماس با سامانه 125 درخواست کمک کردند و ستاد فرماندهی در ساعت 12:00 آتش نشانان ایستگاه 90 را به شهرری خیابان فدائیان اسلام خیابان حقیقت خواه اعزام کرد.

وی افزود: اتاقک کارگری در گوشه ای از کارگاهی به وسعت تقریبی 120 متر مربع قرار داشت که کاملا شعله ور و آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز کارگاه با استفاده از دستگاه های تنفسی وارد داخل کارگاه شده و با کمک لوله های آبده اقدام به مهار شعله های آتش کردند.

ریاضی تصریح کرد: آتش نشانان پس از اطفا حریق اقدام به تخلیه لوازم سوخته شده کردند و محل را ایمن سازی و به کارگران نیز توصیه های لازم داده شد.

وی علت این آتش سوزی را سهل انگاری و قرار دادن البسه در کنار شعله روشن و بدون پوشش اجاق گاز و همچنین داغ شدن بیش از حد البسه و در نهایت شعله وری و سرایت به اطراف ذکر کرد.

رییس ایستگاه 90 آتش نشانی تصریح کرد: این حادثه تلفات جانی در بر نداشت و فقط خسارات مالی شدیدی به محل ذکر شده وارد آمد.

***حریق در ساختمان نیمه کاره مهار شد

مسوول روابط عمومی منطقه هفت آتش نشانی گفت: حریق درساختمان نیمه کاره واقع در شهرری حادثه ساز که توسط آتش نشانان مهار شد.

‘حمید امدادی’ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این حریق درمحله دولت آباد درساعت 11 به وقوع پیوسته بود که حضور به موقع آتش نشانان از بروز خسارت های بیشترجلوگیری کرد.

وی افزود: دراین حادثه اطاق نیمه کاره ای که محل نگهداری وسایل و استراحت کارگران بود به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی دچارحریق می شود که با تماس با سامانه 125 درخواست کمک می کنند و ایستگاه 49 به محل حادثه اعزام می شوند.

امدادی ادامه داد: این حادثه تلفات جانی در بر نداشت و فقط خسارات مالی به محل حادثه دیده وارد شد.

این کارشناس آتش نشانی و ایمنی توضیح داد: به دلیل فرا رسیدن فصل سرما کارگران ساختمانی به دلیل اینکه نکات ایمنی را رعایت نمی کنند و بخاری های بدون ایمنی مناسب خود را در طول روز روشن نگاه داشته وموجب بروز حوادث ناگواری می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.