آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سید حسن خمینی: برای عبور از انشقاق، شجاعت لازم است

به گزارش راگانیوز ؛  سید حسن خمینی به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد شهدای حزب مؤتلفه اسلامی در دیدار با اعضای شورای مرکزی، هیأت اجرایی و خانواده شهدای این حزب، گفت: آدمی علاوه بر اینکه یک مسیر درست را تشخیص می دهد باید یک گام به جلوتر بردارد و در آن مسیر مقاومت کند.

وی عنوان کرد: در ابتدای انقلاب 2 جریان سیاسی حاکم مخالف یکدیگر بودند، غافل از اینکه درخت انقلاب را از پایه نابود می کنند و اتحاد عمومی و انسجام ملی را از بین می برند.
وی افزود: زمانی که این اختلاف ها جامعه را پاره پاره می کرد، این سران حزب مؤتلفه بودند که زودتر از دیگران متوجه مشکل شدند و جلوی انشقاق را گرفتند.
یادگار امام (ره) با بیان اینکه امروز هم برای وحدت باید مقاومت به خرج داد، اظهار داشت: مقصریابی ممکن است به نتیجه نرسد و به نزاع تبدیل شود.
وی افزود: حزب مؤتلفه اسلامی از جاهایی است که به صورت عملی می تواند در راستای وحدت گام بردارد؛ البته این حزب تا جایی که توانسته این کار را انجام داده، ولی شاید امروز نیاز بیشتری است.
سید حسن خمینی تأکید کرد: در هیچ دوره ای کشورهای منطقه حاضر نبودند برای دشمنی با ما به این اندازه هزینه کنند، در چنین شرایطی فکر کردن به برخی مسائل حاشیه ای بی تدبیری است.
وی یادآور شد: در چند ماه اخیر دعواهای بی اساسی بین گروه های داخلی در جریان بوده است که این دعواها نشان از یک نفوذ جدی در کشور را دارد.
وی ادامه داد: همه ما در داخل یک کشتی نشسسته ایم و این کشتی یک ناخدای باتدبیر دارد و امروز هم بیش از هر زمان دیگری وجود ایشان مغتنم است.
یادگار امام با اشاره به اینکه حل مشکلات در گرو تشخیص درست، شجاعت و همّت است، گفت: خیلی وقت ها ممکن است تشخیص نادرست فاجعه آفرین باشد.
وی عنوان کرد: بدترین اعمال را کسانی مرتکب می شوند که فکر می کنند کار خوب انجام می دهند، در حالی که اشتباه می کنند.

** در بیان انتقاد از دولت، قصد تخریب و مچ گیری نباشد
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نیز در ادامه این دیداربا بیان اینکه در بیان انتقاد از دولت قصد تخریب و مچ گیری نباشد، تأکید کرد: ما در هر صورت پشتیبان دولت مستقر هستیم و تلاش ما این است که ضمن بیان انتقاد، از دولت پشتیبانی کنیم.
محمد نبی حبیبی گفت: بنا به اصول مکتب امام راحل، انقلاب ایران شامل سه نهضت؛ اسلامی کردن ایران، اسلامی شدن جهان اسلام و جهانی شدن اسلام است، در این صورت جهان آماده ظهور امام زمان (عج) است.
وی اظهار داشت: تشکیلات مؤتلفه از ابتدا بر اساس افق ترسیم شده امام خمینی (ره) حرکت کرده ودر این اصول ذره ای زاویه نداشته است.
وی افزود: یاران این حزب برای باقی ماندن در این راه پر پیچ و خم با خداوند پیمان بسته اند که در راه اعتلای اسلام و انقلاب هزینه کنند.
وی با اشاره به اینکه هر آنچه به عنوان دموکراسی مطرح می شود مورد قبول ما نیست، ادامه داد: جامعه نمونه اسلامی بخشی از بندهای اساسنامه اولیه این حزب است.
وی داشتن مبانی، برنامه، تشکیلات سازمان یافته را از اصول اساسی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد و گفت: مدعی هستیم که تمام اصول یک حزب مقتدر اسلامی را داریم.
حبیبی تأکید کرد: در مؤتلفه کار بی برنامه نداریم و در مسیر تحقق افق های خاص حرکت می کنیم و با عوض شدن دبیر کل هیچ اتفاقی نمی افتد.
وی گفت: ما در شرایط حاضر معتقدیم که سلیقه های متعدد را به هم نزدیک کنیم؛ چون دشمن برای ریشه کن کردن اصل انقلاب به میدان آمده است.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی عنوان کرد: معتقدیم اگر کسی از دولت انتقاد دارد می تواند بیان کند؛ به شرط اینکه قصد تخریب و مچ گیری نباشد.
وی افزود: ما در هر صورت خودمان را پشتیبان اصولی از دولت مستقر می دانیم و تلاش ما این است که ضمن بیان انتقادات از دولت نیز پشتیبانی کنیم.
وی عنوان کرد: در شرایط حاضر مؤتلفه معتقد است که همه نیروهای انقلاب باید سلیقه ها را به هم نزدیک و جانانه در حمایت از مقام معظم رهبری سینه سپر کنند.
اعضای شورای مرکزی، هیأت اجرایی و خانواده شهدای حزب مؤتلفه اسلامی به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد شهدای این حزب شامگاه یکشنبه در حسینیه جماران با یادگار امام دیدار کردند.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.