آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سیلاب در لرستان کشته داد/انسداد راه ۳۰۰ روستای دلفان/تخلیه دورود

به گزارش راگانیوز : بارش باران شدید در استان لرستان همان طور که پیش بینی شده بوده موجب بروز سیلاب شد و وضعیت در برخی شهرستان‌های این استان را بحرانی کرد. تاکنون سیلاب خسارات زیادی برجای گذاشته، راه ارتباطی بسیاری از روستاها را مسدود کرده و تعداد زیادی از مناطق شهری و روستایی تخلیه شده است.

سیلاب تا این لحظه در لرستان یک کشته برجای گذاشته است و روند تخلیه مناطق شهری، روستایی و عشایری در حاشیه رودخانه‌ها ادامه دارد. جزئیات اخبار مربوط به سیل در لرستان را در زیر می‌خوانید.


۲۱:۴۳ توقع بود رئیس جمهور به لرستان می‌آمد / جان مردم دورود در خطر است

مجید کیانپور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران لرستان اظهار داشت: حداقل توقع این بود رئیس جمهور به لرستان می‌آمد، لرستان از پنجم فروردین درگیر سیل است.

وی بیان کرد: امشب مردم دورود جانشان در خطر است، برای فردا حداقل یک سوم شهر دورود زیر آب می‌رود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتظار داشتیم آقای رئیس جمهور حضور می‌یافت، مردم لرستان یار روزهای سخت نظام هستند، توقع داشتیم رئیس جمهور به جای عبور از آسمان لرستان به لرستان سفر می‌کرد.

کیان پور بیان کرد: اگر نگاه ملی روی مدیریت منابع آب کشور داشتیم و سدهایی که باید ساخته می‌شد لازم نبود در خوزستان حالت فوق العاده اعلام کنیم.


۲۱:۳۸ ۳۶۰۰ واحد مسکونی در لرستان دچار خسارت شد / رانش زمین در ۴۹ روستا

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران لرستان اظهار داشت: تا قبل از بارش‌های پنجم فروردین و در جریان سیلاب‌های گذشته ۳۶۵۸ واحد دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.

وی ادامه داد: در بخش واحدهای روستایی ۲۸۸۵ واحد خسارت دیدند که ۱۷۲۰ واحد احداثی و ۱۱۶۵ واحد تعمیری است. رضایی افزود: با توجه به مصوبات دولت، ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض باید تأمین شود.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان یادآور شد: با توجه به نوع خسارت به واحدهای روستایی پیامدهای آن بعداً خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به موج دوم بارندگی حتماً تعداد واحدهای خسارت دیده دوبرابر می‌شود. رضایی گفت: در بخشذلقی و زز و ماهرو، میربگ و سپیددشت بیشترین خسارات را داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان یادآور شد: ۴۹ روستا دچار رانش شده‌اند، تا امروز مجبور شده‌ایم ۶ روستا را اسکان موقت بدهیم.


۲۱:۳۱ ۳۱۳ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی لرستان وارد شد

عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران لرستان اظهار داشت: در جریان سیل اخیر، از قبل از طریق سامانه جهاد کشاورزی لرستان اطلاع رسانی به ۱۵۷ هزار بهره بردار بخش کشاورزی شد و باعث شد به نوعی خسارت‌ها کاهش یابد.

وی عنوان کرد: مطابق براورد اولیه ما ۵۰۰ ایستگاه پمپاژ، ابنیه فنی و خطوط انتقال از بین رفته است که ظرف یکی دو ماه آینده نیازمند آماده سازی اینها برای آبیاری باغات هستیم.

بازدار افزود: ۵۶۸ مزرعه در حاشیه رودخانه‌ها داریم که ۱۵۰ مزرعه پرورش ماهی با بیش از ۲ هزار تن ماهی از بین رفته است. وی گفت: جاده‌های بین مزارع، باغات و مزارع از بین رفته است. بنیه مالی کشاورزان ما ضعیف است و به کمک‌های دولت نیازمند هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: ۳۱۳ میلیارد تومان خسارت ریالی به مزارع وارد شده است. بازدار بیان کرد: ۳۰ هزار هکتار مساحت زراعت ما از بین رفته است و زیر آب است. این اطلاعات اولیه از آب گرفتگی‌ها بوده و ممکن است بیشتر هم شود.


۲۱:۲۲ لرستان رتبه نخست بارندگی در کشور / موج دوم بارش‌ها در راه است

محمد ناصر هاشمی مدیرکل هواشناسی لرستان شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان لرستان اظهار داشت: متوسط بارش استان در جریان بارندگی اخیر به ۳۹ میلی متر رسیده است که بیشترین بارش با ۵۷ میلی متر دررومشکان بوده است و کمترین میزان در الیگودرز بوده است.

هاشمی ادامه داد: در خرم آباد میانگین بارش‌ها ۴۷ میلی متر است. وی افزود: موج شدید بارش‌ها رد شده است، از ده و نیم شب تا بامداد فردا موج دوم بارش‌های ما خواهد بود که شدید تر است.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: مقدار بارندگی‌ها کمتر است اما شدت آنها بیشتر است و در مدت کمتری رخ می‌دهد. وی ادامه داد: الان رتبه اول بارش‌ها را در کشور داریم.


۲۱:۱۸ ۵۵۰ میلیارد تومان خسارت سیل به راه‌های لرستان / جزئیات محورهای روستایی مسدود

عباس شرفی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان لرستان اظهار داشت: بارندگی‌های ابتدای سال ۹۸ باعث طغیان رودخانه‌ها و خسارت فوق العاده به راه‌های لرستان شد. ۲۰۰ کیلومتر از جسم راه، ۵۷ دستگاه پل، دو کیلومتر راه حائل و ۲۵۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه دچار حادثه شد.

وی ادامه داد: در بخش نگهداری ۲۰۰ میلیارد و در بخش زیرساخت ۳۵۰ میلیارد خسارت داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: محور خرم آباد به چگنی و پلدختر بیشترین خسارت را دید و ۶۵ کیلومتر آن تخریب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در سیل گذشته ۲۷۰ روستا راه ارتباطی قطع شد، تا امروز نزدیک ۲۳۰ روستا را بازگشایی کرده‌ایم و ۴۰ روستا مانده است. رانش‌های شدید در این روستاها داریم.

شرفی ادامه داد: راه‌های روستایی ۱۳۷ روستا در الیگودرز مسدود بود که تاکنون ۹۰ روستا را بازگشایی کرده‌ایم، در گردنه گله بادوش ارتفاع برف بالای ۴ متر است و کار برای بازگشایی آن سخت است.


۲۰:۳۲ مصوبات جبران خسارات سیلاب در بخش مسکن ابلاغ شد

اسحاق جهانگیری شامگاه یکشنبه در بدو ورود به لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد بارش رحمت الهی در کشور هستیم که به آن نیاز فراوان داشتیم، افزود: متأسفانه در برخی مناطق از جمله لرستان این بارندگی‌ها سبب وقوع سیل شده و خساراتی به تأسیسات کشور و اموال مردم وارد آورده است.

جهانگیری بیان کرد: طی دو جلسه‌ای که در سال جدید داشتیم بحث اصلی مربوط به سیل و مسائل مربوط به آن بوده است که امروز مصوبات آن را در مورد مسکن ابلاغ کردیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در مورد مسائل کشاورزی و دامداری نیز تصمیماتی گرفته شده است، گفت: امیدواریم که از همین امروز کار اجرایی و پرداخت خسارات آغاز شود.

جهانگیری با بیان اینکه طی سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی فضایی علیه سدسازی در کشور به راه افتاد، ادامه داد: امروز در این بارندگی‌ها و وقوع سیل، مشخص شد که سدها چه نقش مهمی در جلوگیری از وقوع سیلاب و تخریب‌های احتمالی پایین‌دست خواهند داشت.

وی بیان کرد: سدها می‌توانند حجم قابل توجهی آب را نگهداری کنند و امیدواریم تمامی آنهایی که از نظر زیست‌محیطی مشکلی ندارند به بهره‌برداری برسند.

۱۸:۵۷ سیلاب در لرستان یک کشته داد

قدرت الله ترابی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به غرق شدن یک نفر در رودخانه روستای «چشمه سرده» بخش شاهیوند گفت: امروز بعدازظهر یک مرد ۵۰ ساله به درون رودخانه سقوط و جان خود را از دست داد.

وی گفت: جنازه این مرد سه کیلومتر پایین‌تر از روستا پیدا شده است.


۱۸:۱۷ احتمال بستن دریچه‌های سد «سیمره» / ۱۰ تا ۱۵ روستا تخلیه می‌شود

احمد مرادپور معاون استاندار لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت سیلاب در شهرستان کوهدشت، اظهار داشت: با توجه به خطرات سیلاب در پایین دست سد سیمره، ممکن است دریچه‌های سد سیمره بسته شود.

وی با بیان اینکه اگر به این نتیجه برسند که دریچه‌های این سد را ببندند، ما ناچار هستیم که بین ۱۰ تا ۱۵ روستای حریم این سد را تخلیه کنیم، تصریح کرد: البته در این صورت کار سخت خواهد بود.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: یک کانال آب در سطح شهر کوهدشت سرریز کرده بود که با اقدامات لازم جلوی مشکلات احتمالی گرفته شده است.


۱۷:۵۴ ارتباط ۳۰۰ روستای دلفان قطع شد / قطعی برق و طغیان رودخانه در نورآباد

حشمت بهمنی فرماندار دلفان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه باران به شدت از ساعت ۵ صبح تاکنون در دلفان می بارد، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که باعث شد دچار سیلاب شویم آب شدن برف‌های ارتفاعات اطراف شهر بوده است.

وی با بیان اینکه الان میزان آب درون رودخانه نورآباد سه برابر ظرفیت رودخانه است و ‬برخی محلات دچار آ ب گرفتگی شده‌اند، تصریح کرد: بخش عمده منازل را تخلیه کرده‌ایم و خوشبختانه آسیب و تلفات انسانی نداشتیم ولی بارندگی به شدت ادامه دارد.

فرماندار دلفان با تاکید بر اینکه متأسفانه همین الان هم یک عده‌ای امتناع می‌کنند از تخلیه شهر و ‬معتمدین و نیروها پای کار آمده‌اند تا خانه‌ها را تخلیه کنند، افزود: ‬برق شهرستان قطع است و بارندگی‌ها ادامه دارد و امکان دارد مشکلات بیشتری داشته باشیم.

بهمنی با اشاره به اینکه حجم بارندگی بیش از حد تصور است، ادامه داد: ‬ارتباط ۳۰۰ روستای شهرستان قطع شده است.


۱۷:۳۱ دریچه‌های سد «مروک» باز شد / ورودی ۷۵ مترمکعبی و خروج ۳۸ مترمکعب آب

رضا میرزایی با اشاره به اینکه سد مروک از نظر فنی و سازه‌ای یکی از بهترین سدهای استان است و مشکلی ندارد، اظهار داشت: حجم مخزن این سد ۱۰۵ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر ۱۰۱ میلیون مترمکعب آن پر شده و ۴ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارد.

وی با بیان اینکه دریچه‌های تحتانی سد مروک را باز کرده‌ایم، تصریح کرد: کل ظرفیت خروجی سد معادل ۳۸ مترمکعب بر ثانیه است که رهاسازی می‌شود؛ ورودی‌ها به سد مروک از سوی سد کمال صالح در بالادست حدود ۷۵ مترمکعب بر ثانیه است و با این روند پیش بینی می‌کنیم فردا ظرفیت سد پر شود و سرریز کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تاکید بر اینکه سد مروک هیچ مشکلی از نظر سازه‌ای ندارد و شکستن سد شایعه است، افزود: فردا بعدازظهر پیش بینی می‌شود سد سرریز شود، البته ‬بستگی به روند شدت بارش‌ها دارد و ممکن است یکی دو ساعت عقب و جلو شود.

میرزایی یادآور شد: امیدواریم پیک سیلاب استان مرکزی را در درون مخزن سد مروک کنترل کنیم.


۱۷:۲۸ اعلام وضعیت قرمز در دلفان / سیلاب وارد منازل یک چهارم مردم نورآباد شد

احمد مرادپور معاون عمرانی استاندار لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع سیلاب در شهرستان دلفان، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت این شهرستان و شهر نورآباد قرمز است.

وی با بیان اینکه شرایط در این شهرستان خطرناک شده است، عنوان کرد: در حال حاضر رودخانه نورآباد طغیان کرده است و همین امر موجب شده که سیلاب وارد منازل یک چهارم مردم شهر شده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه ورود سیلاب از سمت کرمانشاه و ایلام موجب طغیان رودخانه دلفان شده است، افزود: برای امداد رسانی به کمبود تجهیزات لازم و تخصصی مواجه هستیم که در این راستا از ارتش استان کرمانشاه درخواست اعزام «نفربر» کرده‌ایم که اگر ارسال شود می‌توانیم امداد رسانی لازم را در این رابطه داشته باشیم.


۱۷:۰۶ تمام امکانات سپاه در اختیار ستاد بحران لرستان قرار می‌گیرد

سردار سلامی بعدازظهر امروز یکشنبه در جریان بازدید از سد مروک در شهرستان دورود گفت: تمام امکانات سپاه و قرارگاه سازندگی در اختیار استانداری لرستان و ستاد مدیریت بحران استان قرار می‌گیرد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران همچنین از مناطق سیل زده خرم آباد بازدید کرده است.

سردار سلامی در جریان بازدید از وضعیت رودخانه در معرض طغیان «تیره» و سد مروک از امدادرسانی و کمک نیروهای سپاه و قرارگاه سازندگی خبر داده است.


۱۷:۰۱ تخلیه ۸۰ درصد جمعیت روستاهای در معرض سیل دورود

فریبا بهاری سرپرست فرمانداری دورود در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: باتوجه به بارندگی‌های امروز الان حجم خالی سد مروک ۳ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه ۴۰ مدرسه، ۱۲ مسجد، ۱۰ حسینیه و ۷ سالن ورزشی برای اسکان افراد در معرض خطر سیل در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: همچنین ۱۸ منطقه اسکان از طریق هلال احمر پیش بینی شده است.

سرپرست فرمانداری دورود با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد جمعیت روستاهای در معرض خطر سیل تخلیه شده است، افزود: در روستاهای لبان سفلی و سفید کن که شرایط حادتری دارند نیز ۷۰ درصد جمعیت منازل خود را تخلیه کرده‌اند.

بهاری خاطرنشان کرد: ‬در سطح شهر نیز جمعیت ۷۰ درصد مناطق ساحلی تخلیه شده است.


۱۶:۲۳ جانشین فرمانده سپاه پاسداران به لرستان سفر کرد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف بازدید از مناطق سیل زده وارد شهر خرم آباد شد. سردار سلامی بعد از خرم آباد به سمت شهرستان دورود حرکت کرد.

۱۵:۲۱ ساکنان اطراف رودخانه خرم‌آباد منازل خود را تخلیه کنند

ستاد مدیریت بحران خرم آباد اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی، از عصر امروز، یکشنبه (۹۸/۰۱/۱۱) سامانه بارشی قوی به آسمان استان وارد شده و تا ساعاتی از روز سه شنبه (۹۸/۰۱/۱۳) به فعالیت خود ادامه خواهد داد. طی این مدت بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه، احتمال ریزش تگرگ در سطح شهرستان خرم آباد و در ارتفاعات بارش برف را به همراه خواهد داشت.

با توجه به شدت بارش در تمامی نقاط استان، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل پیش بینی می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، از همه شهروندان و بخصوص ساکنان اطراف رودخانه‌های خرم رود، کرگانه، ماسور و رودخانه سزار تقاضا داریم ضمن حفظ هوشیاری و آرامش با اتخاذ تدابیر لازم، نسبت به ترک مناطق حاشیه رودخانه‌ها و نواحی در معرض خطر سیل اقدام، و به مکان‌های امن بروند تا ان شاءالله مشکل جانی و مالی خاصی برای آنان پیش نیاید.


۱۴:۰۹ هشدار خانه به خانه برای تخلیه واحدهای مسکونی در دورود

محمدرضا صفی خانی نماینده ویژه استاندار لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به تخلیه روستاهای دشت سیلاخور و بخش مرکزی و ۵ روستای دیگر شهرستان دورود گفت: هرکاری که لازم بوده انجام داده‌ایم، رودخانه تیره فعلاً طغیان نکرده است اما با استمرار بارندگی‌ها به طور حتم این امر به وقوع می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه خانه به خانه از مردم خواسته‌ایم منازل خود را ترک کنند، تصریح کرد: حتی با کمک بسیج برای جابهجایی مردم ماشین هم در اختیار آنها قرار داده‌ایم، اما برخی حاضر نیستند خانه‌های خود را ترک کنند.

نماینده ویژه استاندار لرستان در دورود یادآور شد: قطعاً با این روند بارش‌ها رودخانه تیره طغیان می‌کند و مردم هم احساس خطر خواهند کرد و مجبور می‌شوند خانه‌های خود را ترک کنند.


۱۳:۵۷ صبر «مروک» لبالب شد

احمد مرادپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه سد «مروک» در شهرستان دورود تا سه ساعت آینده سرریز می‌کند، اظهار داشت: اگر با همین روند بارندگی‌ها ادامه یابد، طی ۳ تا ۴ ساعت آینده سد مروک سرریز می‌شود.

وی با بیان اینکه رودخانه‌های ونایی و آبسرده و آب‌های مسیر وارد رودخانه تیره شهرستان دورود می‌شوند، تصریح کرد: پیش بینی ما این است که دبی رودخانه تیره به ۴۰۰ مترمکعب است ولی با این حجم از بارندگی‌ها احتمال اینکه این میزان به ۸۰۰ تا ۹۰۰ مترمکعب بر ثانیه برسد نیز وجود دارد.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: با این اوصاف رودخانه تیره به طور حتم طغیان می‌کند.

مرادپور با تاکید بر اینکه خانه‌های حریم رودخانه در معرض خطر هستند، افزود: ۲۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی دورود باید جابه جا شوند که این امر از دیروز در دستور کار قرار گرفته و ادامه دارد.

وی یادآور شد: امکان اسکان افراد پیش بینی شده است و باید مردم همکاری کنند چراکه برخی از آنها حاضر به تخلیه خانه‌های خود نیستند.

معاون استاندار لرستان گفت: از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی می‌خواهیم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنند تا مردم خانه‌های خود را تخلیه کنند چراکه جان افراد در این شرایط مهم‌تر از مال است.


۱۳:۴۵ محور کوهدشت- گراب مسدود شد

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: محور کوهدشت-گراب به دلیل طغیان رودخانه مسدود شده است و تا اطلاع ثانوی تردد وسایل نقلیه در این محور ممنوع است.

وی افزود: همچنین محور سپیددشت به شول آباد نیز تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از مردم خواست از سفرهای غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند.


۱۳:۳۴ اوضاع وحشتناک سیلاب در ۳ شهر لرستان / خانه‌ها تخلیه نشوند کشته خواهیم داشت

غلامرضا آقامیرزایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه وضعیت وقوع سیلاب در خرم آباد، پلدختر و دورود خوب نیست و اوضاع رو به وخامت است، اظهار داشت: رودخانه کشکان طغیان کرده است.

وی با بیان اینکه کوچه‌های منطقه مطهری خرم آباد دچار آبگرفتگی شدید شده‌اند، تصریح کرد: مردم هم متأسفانه هیچ توجهی به هشدارها نمی‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان یادآور شد: هر آن ممکن است خودروها را آب ببرد.

آقامیرزایی با تاکید بر وضعیت وحشتناک سیلاب در دورود افزود: ساکنان حریم رودخانه‌ها باید خانه‌های خود را تخلیه کنند در غیر این صورت به طور قطع سیلاب تلفات خواهد داشت.

وی افزود: ۴ روستا در دورود نیز تخلیه شده است.


۱۲:۰۷ معاون اول رئیس‌جمهور به لرستان سفر می‌کند

بهرام رشیدی نیا مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، از سفر معاون اول رئیس جمهوری به لرستان خبر داد و گفت: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز بعدازظهر به منظور بازدید از مناطق سیل زده لرستان به این استان سفر می‌کند.

وی یادآور شد: جهانگیری همچنین در جسله ستاد مدیریت بحران لرستان شرکت خواهد کرد.


۱۱:۵۵ ۵۷ دستگاه پل در لرستان تخریب شد / راه ۴۰ روستا همچنان مسدود است

جلسه ستاد مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان پیش از ظهر امروز یکشنبه با موضوع آمادگی برای مقابله با بحران احتمالی وقوع سیلاب برگزار شد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در این جلسه گفت: براساس گزارش کارشناسان فنی این اداره کل، در سیلاب هفته گذشته ۵۷ دستگاه پل، یک هزار و ۳۰۰ متر دیواره حائل رودخانه و ۱۱۵ کیلومتر جسم راه تخریب و راه ارتباطی ۲۴۰ روستا مسدود شد که با تلاش شبانه روزی راهداران تاکنون راه ارتباطی ۲۰۰ روستا باز شده است و تلاش برای بازگشایی ۴۰ روستای باقیمانده ادامه دارد.

وی افزود: مرمت محور پلدختر در ۱۷ نقطه آسیب دیده شامل ابنیه فنی، شانه راه، جسم راه، دیوار حائل، ریزش برداری، زمین لغزش و رفع انسداد در ۷۲ ساعت گذشته آغاز شده است و تا برقراری تردد کامل در این محور ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، استقرار پنج اکیپ ایمنی جهت اعلام، ایمن سازی و انسداد محورهایی که احتمال مسدودی دارند، استقرار ۴ تیم سیار تعمیرات ماشین آلات در سطح راه‌های استان، آماده باش ۴۰ تیم پیشگیری و مقابله با بحران سیل در محورهای استان و نقاط مستعد خطر، استفاده از توان فنی ماشین آلات بخش خصوصی در قالب ۸ تیم، استقرار یک تیم پشتیبانی در اداره کل برای تأمین نیازهای احتمالی تیم‌های مستقر در محورها، استقرار دو تیم برآورد خسارت در شمال و شرق استان، استقرار تیم اطلاع رسانی و روابط عمومی جهت پیگیری و رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی، برگزاری جلسه مدیریت بحران به تعداد پنج جلسه در استانداری و راه و شهرسازی و اعلام انسداد محور خرم آباد_پلدختر و محورهای گردشگری جهت پیشگیری از وقوع حادثه از مصوبات این جلسه بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.