آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهردار شهرری :اقامتگاه های بوم گردی در شهرری ایجاد می شود

به گزارش   راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ فرهاد افشار در مجمع شرکت عمران ری گفت: محدوده پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از مهمترین پتانسیل های شهرری برای رونق گردشگری زیارتی محسوب می شود.

افشار با اشاره به اینکه روزانه ۶ هزار نفر زائر در این حرم شریف تردد می کنند، افزود: قطعا با اجرای پروژه های توسعه ای با رویکرد توسعه حمل و نقل عمومی نیز حجم بالاتری از مراجعان شهروندان را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شهرری قابلیت های لازم برای تبدیل شدن به شهر ایرانی اسلامی پیشرو را دارد، گفت: وجهه اسلامی شهر در دو بعد کالبدی و رفتاری می تواند بروز کند که رکن اصلی تغییر رویه رفتاری مردم در مسائل اقتصادی است.

افشار ادامه داد: به سرانجام نرسیدن طرح توسعه پیرامون حرم موجب شده است تا محله ۱۵ هکتاری نفرآباد که قابلیت تبدیل شدن به محرک توسعه شهرری را دارد، به شکل کنونی باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نوع نگاه مدیریت شهری به این طرح در قالب تملک و اجرای پروژه های خاص بوده است، افزود: در حال حاضر در شرایطی هستیم که با این روش طرح به سرانجام نخواهد رسید و زمان بر است و نیازمند مشارکت سرمایه گذاران هستیم.

افشار به روند بازنگری طرح توسعه پیرامون حرم اشاره کرد و گفت: حفظ تکیه قدیمی نفرآباد، برگشت سکونت و احیای نفرآباد به عنوان قدیمی ترین محله شهر تهران از جمله موارد مهم در این بازنگری است.

شهردار منطقه ۲۰ به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت عمران ری یادآور شد: این شرکت تشکیلاتی است که می توان از این پتانسیل برای ساماندهی محدوده پیرامون حرم استفاده کرد و در جریان طرح های توسعه ای شهرری فعال شود.

 

جلسه مجمع شرکت عمران ری با حضور اعضاء هیئت مدیره شرکت و مدیر کل امور مجامع و شوراهای سازمان های شهرداری تهران با هدف بررسی چگونگی روند فعالیت این شرکت در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.