آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهرری در سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) سراسر شادی است

به گزارش راگانیوز ، حرم منور حضرت عبدالعظیم(ع) در سالروز ولادت سید الکریم غرق در نور شادی است و زائران از تهران و شهرهای اطراف خود را به بارگاه منور رسانده ‌اند تا سالروز ولادت را جشن بگیرند.
مراسم جشن ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم (ع) در آستان مقدس از ۱۸ آذرماه آغاز و تا ۲۴ آذرماه ادامه خواهد داشت و این جشن ها امروز چهارشنبه مصادف با چهارم ربیع الثانی با شکوه خاصی در بارگاه ملکوتی آن محدث والامقام برگزار شد.
همچنین در روز ولادت آن حضرت نیز بعد از نماز ظهر و عصر، مراسم گرامیداشت روز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری و مدیحه سرایی امیر نعیمی در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود.
آئین همخوانی خدام آستان مقدس و اهتزاز پرچم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در صحن اصلی از برنامه های این جشن ها بود که روز گذشته (۲۰ آذرماه) که به نشانه ایام بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بر گنبد بارگاه منور آن حضرت برافراشته شد.
همچنین مراسم جشنی نیز در شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شامگاه سه شنبه و هم زمان با شب چهارم ربیع الثانی، با حضور خیل عاشقان آل الله و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در مصلای بزرگ ری برگزار شد.
این مراسم همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت تولیت آستان مقدس آیت‌الله محمدی ری ‌شهری آغاز و در ادامه زیارت‌ نامه حضرت عبدالعظیم(ع) با نوای مداح اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) حاج احمد زین العابدین فرد قرائت شد.
ارادتمندان اهل بیت (ع) نیز عشق و علاقه معنوی خود را با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به نمایش گذاشتند.
به گزارش ایرنا، هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) از۱۸ تا ۲۴ آذرماه مصادف با اول تا هفتم ربیع الثانی، امسال با شکوهی خاص و خیل عظیم مشتاقان این امامزاده واجب التعظیم در قبله تهران برگزار می شود.
به همین مناسبت ۸۸ عنوان برنامه مناسبتی شامل ۶۰ برنامه تبلیغاتی، ۱۲ مراسم آیینی مذهبی، ۶ عنوان خدمات زائر و ۱۰ عنوان برنامه رسانه ای در هفته بزرگداشت سید الکریم(ع) در حرم و بخش های مختلف شهرستان ری برگزار می شود.
ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم(ع) در چهارم ربیع الثانی سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدس مدینه واقع شده است.
ایشان فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.
حضرت عبدالعظیم(ع) در مدّت ۷۹ سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.