آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهرری مکانی برای کودکان کار اتباع بیگانه

به گزارش راگانیوز ، مینا رجایی اظهار داشت: ۸۰۰ کودک در مراکز ایلیای یک و ۲ و مرکز پویش یک و ۲ شهرری، ۱۹ کودک در مرکز بعثت، یک هزار و ۵۰۰ کودک در مرکز جمعیت خیریه امام علی (ع) و ۱۵۰ کودک نیز در انجمن کودکان محمودآباد نگهداری می شوند.
وی یادآور شد: بیشتر این کودکان برای زیارت حرم عبدالعظیم(ع) و امام خمینی(ره) وارد جنوب پایتخت شده و در این منطقه ماندگار می شوند.
رجایی اظهار داشت: حاشیه نشینی، فقر اقتصادی و فرهنگی اتباع بیگانه موجب حضور این کودکان در منطقه ری شده، ضمن اینکه شهرری بعنوان دروازه ورود شهرهای جنوبی و داشتن مزارع کشاورزی وسیع مکان مناسبی برای زیستن این کودکان به شمار می رود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: برخی از این کودکان فاقد اوراق هویتی هستند که امکان پذیرش آنها در مراکز شبه خانواده بهزیستی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه کودکان کار معضلی برای جنوب پایتخت به شمار می روند گفت: توانمندسازی و آموزش فنی و حرفه ای از اهداف اصلی و اساسی بهزیستی در حوزه کودکان کار محسوب می شود تا آنها پس از خروج از این مراکز در جامعه فعالیت کنند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: معضل کودکان کار از جمله مسائلی است که جامعه در موقعیت های مختلف با آن مواجه بوده و در سال های اخیر نیز تعداد کودکان کار به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.