آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهرستان ری، عنوان برگزیده در جشنواره پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص داد

خبرگزاری فارس: شهرستان ری، عنوان برگزیده در جشنواره پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص داد

به گزارش راگانیوز  به‌نقل از روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری،  آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره‌های «پایتخت کتاب ایران» و «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید رضا صالحی‌امیری رئیس کتابخانه و مرکز اسناد ملی ایران، سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ولی‌الله سیف مدیرکل بانک مرکزی ایران و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مهدی ابوالحسنی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری به نمایندگی از مسئولان و مردم فرهنگ دوست ری، «لوح سپاس و گواهی شهر برگزیده» این جشنواره را از دست معاون اول رئیس جمهور دریافت کرد.

بر پایه این گزارش، در دومین دوره پایتخت کتاب ایران، 99 شهر با طرح‌ها و برنامه‌های خود شرکت کرده بودند و پس از ارزیابی هیئت داوران، طرح‌ها و برنامه‌های 15 شهر به دور نهایی راه یافت و شش شهر نامزد عنوان پایتخت کتاب ایران شدند که شهرستان ری جزو نامزدهای شش‌گانه به شمار می‌رفت.

هیئت داوران دومین دوره معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران متشکل از محمدرضا توکل صدیقی (به نمایندگی از اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران)، محسن حاجی زین‌العابدینی (به نمایندگی از انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی)، مسعود غلامپور راد، سید رضا صالحی امیری، سید عباس صالحی، علیرضا مختارپور، احمد مسجدجامعی و سعدالله نصیری قیداری پس از بررسی پرونده شهرهای راه‌یافته به مرحله نهایی و دریافت گزارش‌های میدانی از شهرهای نامزد،‌ نتیجه داوری‌های خود را اعلام کردند

شهرستان ری به‌دلیل اجرای مناسب برنامه‌های سال گذشته، تدوین و ارائه برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه، موثر و منسجم، توجه به پیشینه فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تشکل‌های مردمی، صنایع و مراکز ورزشی و فرهنگی، به عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمام راه‌‌یافتگان به بخش نهایی جشنواره مزبور، حمایت‌های مالی و اهدای تجهیزات و منابع کتابخانه‌ای را در برنامه خود دارد.

اداره کتابخانه های عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان ری در کسب این مقام، نقش موثری داشتند.

گفتنی است سال 94، شهرستان اهواز عنوان نخستین پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص داد و سال 95 نیز شهرستان نیشابور پایتخت کتاب ایران خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.