آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهرستان ری در حوزه تجارت و صادرات جزء 10 منطقه برتر کشور است

خبرگزاری فارس: شهرستان ری در حوزه تجارت و صادرات جزء 10 منطقه برتر کشور است

 به گزارش راگانیوز ؛ هدایت‌الله جمالی‌پور به ارائه گزارشی از جایگاه تولیدی و صنعتی شهرستان ری در کشور و سیاست حمایتی فرمانداری ویژه شهرستان و مسؤولان ادارات از واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت.

وی شهرستان ری را به دلیل داشتن ثقل جمعیتی و تمرکز نیروی کار با داشتن مراکز تولیدی، صنعتی و صنفی متعدد، دارای جایگاه ویژه‌ای در حوزه اشتغال برشمرد و گفت: در شرایط بحرانی اقتصادی و وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور نیاز به توجه بیشتری در این شهرستان احساس می‌شود تا از تعطیلی واحدهای صنعتی و تعدیل نیروی انسانی پیشگیری شود.

*جایگاه ویژه شهرری در استان تهران

معاون استاندار تهران، شهرری را یکی از شهرهای مهم ایران دانست و افزود: این شهرستان در حوزه تاریخی با 7 هزار سال سابقه یکی از کهن‌سال‌ترین شهرهای ایران بوده که سه دوره پایتختی ایران را در کارنامه خود ثبت کرده است؛ آثار به جا مانده از تاریخ گذشته در شهرری نماد سوابق تاریخ ایران است به خاطر همین موقعیت همیشه مورد توجه بوده و در حال حاضر یکی از شهرهای مهم و اثرگذار استان تهران است.

وی بیان داشت: شهرستان ری از لحاظ وسعت نخستین شهر، از لحاظ جمعیت دومین شهر و از نظر سیاسی پایگاه مهم استان تهران است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه شهرری نماد مذهبی استان تهران است، گفت: مقام معظم رهبری با نام‌گذاری قبله تهران به نام ری این نماد را در شهرری پررنگ کرده است.

جمالی‌پور به جایگاه مهم شهرری در حوزه اقتصادی صنعتی اشاره کرد و افزود: واقع شدن چندین شهرک صنعتی و صنفی در شهرری اهمیت این شهرستان را در حوزه صنعتی در استان تهران چندین برابر کرده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.