آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهرستان ری رتبه اول تولید شیر را در استان تهران دارد

به گزارش راگانیوز ، ابوالفضل خلیل پور  به نگهداری 59 هزار و 515 راس گاو شیری در 300 واحد صنعتی و 108 واحد کوچک و روستایی در سطح شهرستان ری اشاره کرد و افزود: تولید شیر در شهرستان ری نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.
وی خرید اعتباری شیر توسط کارخانه های لبنی را از مهمترین مشکلات دامداران شهرستان ری عنوان کرد و یادآور شد: دامداران باید تمام نهاده های خود اعم از علوفه، جو، کنجاله و سویا را به صورت نقدی خرید کنند ولی در عوض شیر خود را نمی توانند نقدی به فروش برسانند که این امر باعث نارضایتی این قشر مهم و تاثیر گذار شده است.
خلیل پور با بیان اینکه شهرستان ری در 9 ماه سال جاری 35 هزار و 557 تن گوشت قرمز گوساله، گاو و گوسفند تولید کرده است ،افزود: این شهرستان نسبت به 9 ماه سال گذشته 10 درصد افزایش تولید گوشت قرمز را داشته و توانسته پس از شهرستان ورامین رتبه دوم تولید گوشت قرمز را نیز در استان تهران به خود اختصاص دهد.
وی ادامه داد: دامداران شهرستان ری در جهت تولید گوشت دام سنگین 10 هزار و 737 گوساله پرواری را در 23 واحد صنعتی و 124 واحد روستایی و کوچک نگهداری می کنند، همچنین پرواربندان دام سبک شهرستان ری نیز 51 هزار و 873 راس گوسفند را در 13 واحد پرورش صنعتی و 136 واحد کوچک و روستایی نگهداری می کنند.

*** شهرستان ری رتبه دوم تولید تخم مرغ استان تهران را دارد
خلیل پور در بخش دیگر سخنان خود به تولید تخم مرغ در شهرستان ری اشاره کرد و افزود: این شهرستان با تولید 19 هزار و 154 تن تخم مرغ از ابتدای سال جاری تاکنون؛ ضمن اینکه 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته است، توانسته رتبه دوم تولید تخم مرغ را هم در استان به خود اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه یک میلیون و 651 هزار و 523 قطعه مرغ تخم گذار در هفت واحد تولید شهرستان ری وجود دارد، اظهار داشت: شیوع آنفلانزای مرغی، قیمت بالای نهاده های تولید تخم مرغ مانند سویا و ذرت مهمتری دلیل افزایش قیمت تخم مرغ در ماه های اخیر بوده است.
خلیل پور با بیان اینکه شهرستان ری 9 واحد فعال نگهداری مرغ گوشتی دارد عنوان داشت: مرغداران این شهرستان با نگهداری 240 هزار و 300 قطعه مرغ گوشتی رتبه پنجم تولید گوشت مرغ را در استان تهران دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه 30 واحد زنبور داری در سطح شهرستان ری نیز فعال است ابراز داشت: زنبورداران این شهرستان با داشتن 3 هزار و 269 کلنی زنبور توانستند در سال جاری 30 تن عسل تهیه کنند.
خلیل پور در پایان اعطای وام های کم بهره به تولید کنندگان بخش کشاورزی، ثابت ماندن قیمت نهاده های تولید و خرید تضمینی و نقدی محصولات حوزه کشاروزی را در رشد و توسعه بخش کشاورزی شهرستان ری بسیار مفید دانست.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.