آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شورای اداری شهرستان ری در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)

 به گزارش راگانیوز ، اولین جلسه شورای اداری شهرستان ری در سال ۹۶ در هتل NOVOTEL فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) آغاز شد.

این جلسه با حضور هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، محسن علیجانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام موسوی امام جمعه باقرشهر، سرهنگ حسینی سرکلانتر نهم فاتب، سرهنگ آرزومندی فرمانده سپاه ناحیه روح الله، بخشداران، معاونین و رؤسای ادارات شهرستا ری در حال برگزاری است.

محمود نویدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ضمن خیر مقدم به حاضرین گزارشی از عملکرد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) ارائه داد.

وی بیان کرد: ما بعد از ۳۹ سال به ۱۰درصد ظرفیت رسیده ایم که در مقایسه با فرودگاههای منطقه از جمله آتاتورک ترکیه پیشرفت قابل توجهی داشته است.

نویدی با بیان اینکه در شرق و غرب فرودگاه ریل و جاده ترانزیت قرار دارد،گفت: گمرک منطقه آزاد به زودی فعال می شود و ترخیص کالا را شروع می کنیم.

وی با اشاره به انبارهای موجود در این منطقه اظهار داشت: انبارهای اینجا امنیت دارد و برای اینکه جنس ها در بنادر متروکه نشود بهتر است به اینجا منتقل شود.

نویدی گفت: برنامه ۵ساله ای برای پیشرفت این شهز فرودگاهی برنامه ریزی شده است که همه ادارات و دستندرکاران باید همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: توسعه پایدار فقط ساخت و ساز نیست بلکه باید انسان محور باشد.

نویدی تصریح کرد: بنا نیست دولت از فرودگاه پولدار شود، ما می خواهیم منطقه آزادی بسازیم که هدف قانونگذار است و اقتصاد ملی را به اقتصاد بین المللی تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: در آغاز سال ۹۷ بهره برداری از منطقه آزاد و ترخیص کانتینر انجام خواهد گرفت.

نویدی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما این است که وقتی فردی از دانشگاه فارغ التحصیل می شود، بداند که اینجا بازار خوبی است و بتواند در این منطقه فعالیت کند.

علیرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه اظهار داشت: تفکر راجع به سرمایه گذاری در کشور ما باید عوض شود.

وی افزود: سرمایه گذاری باید از نظر فرهنگی ارزش محسوب شود در حالی که برخی آن را یک ضد ارزش می دانند و به عنوان زالو صفت نگاه می کنند.

هاشم زایی تصریح کرد: اگر این دیدگاه را تغییر دهیم، کشور ما بهترین شرایط منطقه را برای سرمایه گذاری خواهد داشت چرا که دارای امنیت پایدار هستیم.

وی با اشاره به پتانسیل های کشورمان گفت: معادن، ذخایر و نیروی انسانی های باالقوه زیادی داریم که برای فعل کردن آنها نیاز به سرمایه گذاری داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سرمایه گذار خارجی و داخلی هردو باید سود ببرند، افزود: باید شرایط مطلوب برای سرمایه گذاران در این منطقه فراهم شود.

هاشم زایی با اشاره به تحریم های ظالمانه ای که در طول ۱۰سال داشته ایم، تصریح کرد: برجام فضا را برای شکستن تحریم ها باز کرد با توجه به اینکه مذاکرات برجام تصمیم نظام بوده است.

وی با بیان اینکه هواپیما ویترین کشور است، گفت: برخی منتقد خرید هواپیما هستند و این کالای اساسی را برای کشوری غیر ضروری می دانند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: طرح هایی که در ۳۳ سال بدون تمهیدات لازم کلنگ زنی شده است، ۳۳ سال به طول می انجامد تا از این پروژه ها بهره برداری شود.

هاشم زایی در ادامه بیان کرد: شهرستان ری با توجه به قدمت تاریخی که دارد، باید از نظر سیاسی و اقتصادی ارتقا پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.