آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شورای امنیت طرفدار عربستان ظالم است

به گزارش راگانیوز، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به تقوی الهی گفت: شعیه بودن به ادعا نیست بلکه شیعه بودن عمل می‌خواهد انسان باید از درون خدا ترس بوده و آثار عملی داشته باشد.

وی افزود: شناخت آسیب‌های ایمان، اخلاق و اعمال نیک واجب است حسد و سوء‌ظن یکی از این آسیب‌ها است، حسود به نوعی بیماری خطرناک مبتلا است که نمی‌تواند وجود نعمت را در دیگران تحمل کند، حسد حداقل دو اثر تخریبی در انسان دارد که روح و ایمان انسان را  از بین برده و نیز به جسم صدمه می‌زند.

امام جمعه شهرری در ادامه عنوان کرد: در حدیثی امیرمومنین(ع) می‌فرمایند من تعجب می‌کنم از انسانی که دچار حسد است اما فکر می‌کند جسم او سالم است و متوجه نیست، کسی که نتواند نعمتی را در دیگران ببیند خود هم به آن نمی رسد.

وی با اشاره به حدیث دیگری بیان کرد: امام صادق(ع) انسان حسود قبل از اینکه به دیگران آسیب برساند به خود آسیب رسانده است بنابراین در روایات ما است که با انسان حسود درگیر نشوید او خود را از بین می‌برد.

خداوند از کسی که نسبت به دیگران سوظن دارد هیچ عملی را قبول نمی‌کند

شاهچراغی با اشاره به سوظن تصریح کرد: انسان نباید نسبت به خدا و مردم بدگمان باشد امام صادق(ع) فرمودند: خداوند از کسی که نسبت به دیگران سوءظن دارد هیچ عملی را قبول نمی‌کند، سوء ظن به دیگران سبب سوءظن به خدا است.

امام جمعه شهرری افزود: خداوند فرموده است ای مردم از بسیاری از گمان‌های بد دوری کنید به ویژه در جامعه‌ای که حاکمیت دینی دارد، در حکومت غیر دینی و اسلامی سوءظن خوب است اما در حکومت دینی و عادل باید نسبت به مردم خوشبین باشید.

وی با اشاره به آغاز ماه رجب درهفته آینده عنوان کرد: انقلاب ما بر پایه معنویت از مساجد، حسینیه‌ها، محرم‌ها و رمضان‌ها بوده است کشور اسلامی در کنار کسب رفاه نسبتی باید به معنویت خود نیز توجه داشته باشد.

شاهچراغی افزود: ماه رجب از جمله ماه‌هایی است که خداوند برکات معنوی زیادی در آن قرار داده است در ماه رجب خداوند فرشته‌ای را بر زمین می‌فرستد که دائم مردم را به سوی خدا دعوت می‌کند جوانان ما در ماه رجب قدر اعتکاف بدانند.

وی با اشاره به سالروز ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران اظهار کرد: نیروهای مسلح ما از جهت نظامی آنچه را که قرآن از ما طلب می‌کند را کسب کردند و آن اقتدار نظامی است تا نسبت به دشمن بازدارندگی داشته باشند نیروهای مسلح در کشور ما بازوی توانمند این نظام هستند.شورای امنیت کیفیت خوب

نیروهای مسلح در تراز اول جمهوری اسلامی قرار دارند

شاهچراغی در ادامه گفت: نیروهای مسلح در تراز اول جمهوری اسلامی قرار دارند ما این اقتدار را افزایش خواهیم داد و بنا هم نداریم بمب هسته‌ای بسازیم چون شرعاً اسلام این اجازه را به ما نمی‌دهد.

وی افزود: حضرت آقا در مذاکرات هسته‌ای نیز فرمودند ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که دیگران در مسائل نظامی ما دخالت کنند اگر مذاکره شود تنها در موضوع هسته‌ای است.

امام جمعه شهرری ابراز کرد: ما در نمازجمعه بارها اعلام کردیم که سازمان‌های بین‌المللی، شواری امنیت و حقوق بشر ابزار دست قدرتها هستند اصل شواری امنیت حمایت از ظالم است آنها هیچ گاه دنبال حمایت از مظلوم نبوده و نیستند.

شورای امنیت طرفدار عربستان ظالم است

شاهچراغی در ادامه گفت: در 8 سال دفاع مقدس تمام قطعنامه‌های شورای امنیت به نفع صدام و علیه ما بود اکنون یکی از آن دروغ‌ها و ظلم‌ها در حق مردم یمن است شورای امینت جنایات آل سعود را در یمن مشاهده می‌کند و می‌داند تمام جنایاتی که اسرائیل در غزه انجام داده امروز عربستان در یمن انجام می‌دهند اما باز به نفع عربستان بیانیه می‌هد و یمن را محکوم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خاندان آل سعود با این همه جنایت صلاحیت اداره حرمین شرفین را ندارد خاندان آل سعود و کسانی که آنها را کمک می‌کنند بدانند یمن از همان موشک‌هایی که لبنان و غزه داشته است را دارد و در موعد خود از آن استفاده خواهد کرد به یاری الهی یمن پیروز و عربستان شکست می خورند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.