آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شورای عالی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی تشکیل شد

به گزارش راگانیوز، ششمین نشست نمایندگان شورای عالی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و با حضور نمایندگانی از آستان‌های مقدس قم، جمکران و رضوی با حضور نماینده ولی‌فقیه امور حج و زیارت، سازمان اوقاف و نماینده امور خیریه و معاون هماهنگی و اجرایی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی موحدی، مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: ارزش این نشست‌ها در هر امر ضروری باید از مسائل کوچک‌تر شروع‌ شده و با مدیریت جمع به نحوی باشد که آن اصل را نیز از دست ندهیم.

وی تصریح کرد: افراد هدف اجلاس‌ها را با یک موضوع کلی بیان می‌کنند که این امر می‌تواند یک موضوع اصلی را تعیین کند و باید آن را تجزیه و تحلیل کنیم.

مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی گفت: پیشنهاد جهانی‌سازی اعتاب مقدس را داریم و بدون شک همه ما متفق بر جهانی‌سازی این امر هستیم؛ ولی به چه شکل و چگونگی آن مطرح و مهم است.

موحدی افزود: با تشکیل این جلسات و تبادل تجارب و اقدامات مشترک، موضوعات را منسجم و به اهدافمان نزدیک می‌کنیم و همین دو مورد پایه اساسی این نوع جلسات است.

وی تصریح کرد: راهبردها را بر اساس سیاست‌ها اجرایی می‌کنیم؛ سیاست‌ها مربوط به تولیت‌هاست و باید کاری کنیم که در نشست تولیت‌های معظم در اجلاس کاظمین، سیاست‌های کلی اتحادیه توسط تولیت‌ها تصویب و در جهت اصلی عنوان شود و آنگاه راهبردها را به کمک کارشناسان تعریف کرده و راهبردها را به طرح تبدیل کنیم.

مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی افزود: تلاش این کارشناسان در آستان‌ها می‌تواند طرح را به اجرا رسانده و نقش ما را به‌عنوان حلقه وصل به آنان در طرح و سیاست تکمیل سازد.

موحدی اضافه کرد: یکی از آسیب‌های موجود در کارگروه‌ها که شکل پیدا نکرده، چون ما هنوز مصوبه عملکرد کارگروه‌ها را در دستورالعمل‌ها نداریم و در استان‌های خود سند بالادستی نداشتیم، دوری راهشان جهت ارتباط کاری است.

وی تصریح کرد: مسافت‌ها از برگزاری جلسات مکرر جلوگیری می‌کند و باید در آن حدی که ممکن است، فضای مجازی را برای ارتباط بیشتر گسترش دهیم تا تبادل اطلاعات در این فضاها امکان بیابد و طرح‌ها به آن حد مجاز برسد و برای ارسال آن به بالادستی مشکلی پیش نیاید و این امر را تسریع بخشیم و در حد ضرورت ماهانه یک‌بار جلسات حضوری و نشستی با کارگروه‌ها داشته باشیم.

مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی افزود: هر آستانی متولی عملکرد یک کارگروه شود تا بتواند با جلسات مکرر و برنامه‌ریزی‌های درست طرح‌ها را به کمیته نمایندگان به‌موقع ارائه کند و بعد از مصوب شدن، پیگیر این امر در آن آستان شود.

موحدی بیان کرد: طرح‌ها باید قبل اجلاس به تولیت‌ها ارسال شود تا بعد پذیرش نهایی آنان و ضمانت اجرایی توسط تولیت‌ها، طرح را عملی سازیم.

وی گفت: کارشناسان در کارگروه‌ها باید با مدارا، نرمی و اتحاد نقد سازنده داشته باشند تا به یک هدف برسند؛ حفظ این اتحادیه بسیار مهم است.

مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی گفت: ما فراتر از اتحادیه اعتاب مقدس باید به سراغ مذاهب هم برویم و اگر این توسعه پیدا کند، به مذاهب خواهیم پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.