آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شکایت میراث فرهنگی در صورت بازنگشتن آب به چشمه علی

به گزارش راگانیوز ؛ امیر رحیم‌زاده مسئول اداره میراث فرهنگی شهر ری‌ در بازدید از چشمه علی در خصوص مکانیزم هیدرودینامیکی که امروز(دوشنبه) انجام شد، با بیان اینکه بر اساس مطالعات بیشترین میزان دبی‌ آب چشمه‌ علی ۸۰ لیتر بر ثانیه بوده است، اظهار کرد: پس از بازگشت آب چشمه علی در روزهای اخیر، بیشتریندبی آب ۲۷ لیتر بر ثانیه بود.

وی با بیان اینکه پیش از حفاری مترو مطالعات انجام شده در خصوص عدم تأثیر حفاری بر میزان آب چشمه علی به میراث فرهنگی تحویل داده شده بود، گفت: بر اساس همین مطالعات اجازه حفر به شرکت مترو داده شد.

رحیم‌زاده با اشاره به اینکه پیش از حفاری مترو در این محل قرار بود مترو از خیابان ابن بابویه‌ عبور کند، گفت: برای جلوگیری از آسیب به میراث‌ فرهنگی مسیر مترو تغییر کرد.

مسئول اداره میراث فرهنگی شهر ری‌ خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی به عنوان متولی چشمه علی در خصوص جاذبه گردشگری‌ در صورت‌ عدم بازگشت آب به چشمه علی از طریق حوزه قضایی‌ به این امر ورود می‌کند.

با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم از میزان آب قبلی‌ به چشمه علی بازگشته‌ است، گفت: منتظر فصل بارش هستیم و امیدواریم پس از آن دبی آب چشمه افزایش یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.