آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شیوع بیماری ایدز در جنوب تهران نگران کننده نیست

به گزارش راگانیوز ، فاطمه تاجیک اظهار داشت: تست های دوره ای در مناطق پر خطر از جمله زندان ها، پادگان ها، گرمخانه ها، مراکز و خانه های بهداشت جنوب تهران به صورت مستمر انجام می شود.
وی با بیان اینکه در حوزه تشخیص استفاده از کیت های تست سریع ایدز مورد استفاده قرار می گیرد، عنوان کرد: پزشکان شبکه بهداشت ری با حضور مستمر در زندان های تهران بزرگ، فشافویه و زنان و همچنین با حضور در گرمخانه ها و کمپ های ترک اعتیاد شهرستان اقدام به تست گیری می کنند.
تاجیک یادآور شد: سربازهای پادگان ها نیز به صورت مداوم تحت آموزش راه های پیشگیری از ویروس HIV و تست ایدز قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه شبکه بهداشت شهرستان ری در حوزه آموزش و پیشگیری نیز فعالیت گسترده ای دارد، تصریح کرد: کارشناسان این اداره با حضور در مدارس دوره دوم متوسطه، مساجد، خانه های بهداشت و سراهای محله اقدام به آموزش راه های پیشگیری از طریق بروشور و کلیپ های آموزشی می کنند.
تاجیک ادامه داد: شبکه بهداشت ری طی ایام هفته جهانی ایدز با تهیه و توزیع ۲ هزار بروشور و پوستر، پخش کلیپ های آموزشی در خصوص راه های پیشگیری از انتقال ویروس HIV در امکان درمانی و ارسال پیامک شعار هفته مبارزه با ایدز به جامعه هدف به دنبال حساس کردن مردم نسبت به این بیماری است.
وی با بیان اینکه ویروس HIV پس از تشخیص قابل کنترل و درمان است، افزود: افراد مبتلا به بیماری ایدز در شهرستان ری پس از تشخیص و تشکیل پرونده تحت نظر پزشکان شبکه بهداشت قرار می گیرند.
تاجیک اظهار داشت: ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) نوعی ویروس آهسته گستر با سرعت تکثیر پایین و عامل بیماری ایدز است و آگاهی بخشی در خصوص این بیماری ضروری است.
به گزارش ایرنا، بیماری اچ آی وی ویروسی است که با مختل کردن کارکرد و ویران کردن گونه ای از یاخته های مسئول هماهنگی ایمنی منجر به نقص دستگاه ایمنی بدن انسان می شود که به آن ایدز می گویند.
از سال ۱۹۸۸ میلادی به منظور افزایش بودجه ها و همچنین افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض ها اول دسامبر هر سال روز جهانی ایدز نامیده شد، از این رو ۸ تا ۱۴ آذر ماه نیز با عنوان هفته اطلاع رسانی ایدز و با شعار «من هم آزمایش اچ آی وی می دهم» نامگذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.