آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

صالحی امیری: امروز زمینه های لازم برای یک جهش ملی فراهم شده است/ در دولت دوازدهم چهره فقر زدوده خواهد شد

به گزارش راگانیوز ، سید رضا صالحی امیری عصر چهارشنبه در جشن حماسه حضور در شهرری با بیان اینکه این پیروزی نگین درخشانی است که از حافظه تاریخی ملت محو نخواهد شد افزود: این دولت با همه توان و ظرفیت خود برای توسعه و تعالی کشور تلاش می کند.

وی ادامه داد: دولت همه توان خود را برای تامین نشاط جوانان و حل مسائل معیشتی و اشتغال به کار می گیرد و همانطور که در سال گذشته ۶۳۰ هزار شغل ایجاد کرد امسال نیز به دنبال ایجاد ۹۵۵ هزار شغل است.
صالحی امیری با اشاره به شرایط کشور در گذشته گفت: کشور در ابتدای فعالیت دولت یازدهم شرایط سختی را داشت و موفق شد به رغم مشکلات فراوان، رشد اقتصادی را از منفی ۶ به مثبت ۸ برساند.
وی رشد و بلوغ جامعه را علت انتخاب دکتر روحانی ذکر کرد و افزود: مردم با انتخاب دکتر روحانی نشان دادند که نیاز به قیم برای تعیین سرنوشت خود نداشته و در فضایی آزاد و بدون تهدید دکتر روحانی را انتخاب کردند.
صالحی امیری گفت: جامعه با انتخاب روحانی نشان داد که از فضای پوپولیستی عبور کرده و امروز وجود ۴۰ میلیون گوشی تلفن هوشمند در میان جوانان دسترسی به فضای اطلاعات و امکان قضاوت نسبت به مسائل اطراف را تسهیل کرده است.
وی با بیان اینکه مخالفان دولت یازدهم ۲ و نیم میلیارد اطلاعات را برای تخریب دولت تولید کردند اما مردم به تولید کنندگان این اطلاعات پاسخ منفی دادند افزود: تخریب گران بدانند دوران تخریب به سر آمده و جامعه با آزادی کامل تصمیم میگیرد و هیچ کس نمی تواند برای مردم تعیین تکلیف کند.
وی گفت: دولت به مردم تعهد داده حافظ اخلاق، کرامت و نشاط باشد و به این تعهد خود وفادار خواهد بود همانطور که مردم به تعهد خود در مقابل این دولت وفا کردند.
صالحی امیری با اشاره به نشست امروز هیات دولت گفت: امروز تصمیمات خوبی برای مطالبات اقتصادی مردم گرفته شد و این دولت حتی یک دقیقه را برای خدمت به مردم از دست نمی دهد و رئیس جمهور نیز تاکید کرد که همه دولتمردان در اقصی نقاط کشور به میان مردم رفته و در همه شهرها، خیابان ها و کوچه ها مطالبات و مشکلات مردم را رفع کند.
وی گفت: مردم در انتخابات، رئیس جمهوری در تراز ملت انتخاب کردند و امروز شما مردم در مقابل رئیس جمهوری قرار گرفته اید که سخنگوی یک ملت و نه یک جریان خاص سیاسی است.
صالحی امیری گفت: امروز دولت با پشتوانه آرای میلیونی می تواند با دنیا چانه زنی کرده و منافع ملی را دنبال کند و صدای ملت ایران در دنیا بهتر شنیده می شود و می تواند با صدای بلند به دنیا بگوید ایران را به رسمیت بشناسید و حقوق ملت را برگردانید.
وی گفت: در دولت دوازدهم چهره فقر و فقیر زدوده خواهد شد و این دولت صدای صد در صد ملت خواهد بود و قائل به تجزیه مردم نیست و همه مردم از هر جنس، رنگ، نژاد و گرایشی از حقوق مساوی برخوردار هستند.
صالحی امیری با اشاره به رویکرد پدرانه رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان نقش موثری در ایجاد شور انتخاباتی داشتند و اراده ایشان بر برگزاری انتخاباتی پرشور و آزاد تعلق گرفته بود.
وی با بیان اینکه دولت دوازدهم دولتی زمینی است و از مقدسات سواستفاده نمی کند افزود: با اتکا به مردم مشکلات را حل می کنیم و معتقدیم موتور اصلی حرکت دولت، مردم هستند.
وی ایجاد نشاط ملی را خواست اصلی مردم از دولت ذکر کرد و افزود: نشاط ملی حق جوانان کشور است و کسانی که نشاط ملی را برنمی تابند توبه کرده و به دامن مردم بازگردند.
صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دولت به جای توزیع پول میان مردم اقدام به ساخت و تکمیل زیرساخت های اساسی کشور کرد و با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در پارس جنوبی برای اولین بار از همسایگان ما که در این حوزه شریک هستند پیشی گرفتیم.
وی خودکفایی در تامین گندم و بنزین را از دیگر دستاوردهای دولت ذکر کرد و گفت: تا پایان سال ۹۶ در این دو محصول تبدیل به صادرکننده می شویم و این جز با سرمایه گذاری در زیرساخت ها امکان پذیر نبود.
صالحی امیری با بیان اینکه بداخلاق ها باید بداخلاقی را کنار بگذارند گفت: این دولت متعلق به همه مردم است و بداخلاقان نیز باید در مقابل آرای ملت سر تعظیم فرود آورند و بدانند تجزیه دولت خیانت به آرمان های ملت است.
وی گفت: دولت خود را خادم مردم می داند و شانی جز خدمتگزاری برای خود قائل نیست و این دولت، دولت راستگویان است و اگر مشکلی در مسیر بروز کند صادقانه با مردم درمیان می گذارد و موفقیت آن نیز محصول حمایت مردم است.
جشن حماسه حضور ویژه گرامیداشت حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت و سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر عصر چهارشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان شهرستان ری و فعالان سیاسی ستاد دکتر روحانی در مجتمع ورزشی مصلی نژاد شهرری برگزار شد.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.