آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

صدیقی: حضرت عبدالعظیم (ع) قطب اثرگذار فرهنگی استان تهران است

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام کاظم صدیقی روز چهارشنبه در مراسم سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) در حرم مطهر ایشان با بیان اینکه مقامات معنوی حضرت عبدالعظیم(ع) موجب تحیر بشر است افزود: ایشان دارای مقام والای علمی و اخلاقی است و وسیله ارتباط بندگان با امام زمان دوران و منبع فیض حضرت سیدالشهدا(ع) است.
وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم(ع) دارای مقام مرجعیت در دوران خود بود ادامه داد: مرجعیت مقام علمی بالا ناشی از قوه قدسی است که خدا در کسانی که نظر رحمت به آنان دارد قرار می دهد که قدرت جمع بندی علمی و استنباط و تطبیق اصول بر فروع است.
صدیقی گفت: مرجع و مجتهد اصول را بر فروع و مسائل پیش آمده در زمان های مختلف تطبیق داده و تکلیف شرعی جامعه اسلامی را مشخص می کند.
وی گفت: وجود عالمان و محدثانی همچون حضرت عبدالعظیم(ع) باعث شده تا قرآن به خوبی تاویل و تفسیر شده و بددلان و منحرفان موفق نشوند که قرآن را منحرف کرده و از آیات آن سواستفاده کنند.
صدیقی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) گفت: کسانی که ناقل حدیث هستند باید هم آن را شنیده و هم بخوبی نقل کنند و بدانند که حدیث روح انسان را احیا کرده و زنگار دل ها را برطرف می کند ضمن اینکه حدیث بالاترین ثروت است.
وی گفت: براساس روایات ائمه(ع) حدیث باید دل را پاک کرده و آن را جلا دهد و شنیدن احادیث ائمه(ع) در محضر بزرگانی همچون حضرت عبدالعظیم(ع) دل را صاف و آماده ارتباط با خدا می گرداند.
15 شوال مصادف با رحلت محدث و فقیه عظیم الشان حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است.
ایشان در طول عمر با برکت خود با چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بود و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
حضرت عبدالعظیم علیه السّلام میان شیعیان شهرری بسیار ارجمند بود و پاسخگویی به مسایل شرعی و حلّ مشکلات مذهبی آنان را برعهده داشت.
منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است».

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.