آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

صنعت سیمان کشور از جایگاه ارزشمندی در عرصه بین الملل برخوردار است

‘داود مختارپور’ روز شنبه درجلسه معارفه مدیرعامل جدید سیمان تهران که با حضور رییس هیات مدیره انجمن صنعتی صنف سیمان کشور و مدیران کارخانجات مجتمع سیمان تهران درواحد هفتم تهران برگزار شد، اظهارداشت: سیمان تهران از قدمتی 60 ساله برخوردار بوده و از پایه گذاران صنعت سیمان در کشور است.

مدیرعامل جدید سیمان تهران گفت: صنعت سیمان به لحاظ استراتژیک بودن محصولات آن باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد و از زمانی که بحث هدف مندی یارانه ها عملیاتی شد متاسفانه دید ها نسبت به صنایع تولیدی و بویژه صنعت سیمان برای درنظر گرفتن سهم تولید از یارانه ها به هیچ وجه در این حوزه ، دیده نشد.

مختارپور تصریح کرد: ادامه همکاری صنایع و کارخانجات در تولید سیمان در شرابط کنونی یک کار مجاهدتی و از خود گذشتگی است و عشق و علاقه مسوولان و متخصصین به این صنعت موجب شده که چرخ اقتصاد از گردش نیافتد و به کار خود ادامه دهد.

وی گفت: برقرار فیلتراسیون و حفظ محیط زیست از دیگر موضوعات به روز این صنعت است که از سوی سیمان تهران به جد مورد توجه قرار دارد و مدیریت فضای سبز و کنترل آلاینده ها از جمله کارهایی است که در اولویت سیمان تهران بوده و می باشد.

وی با بیان اینکه تهران در صنعت سیمان کشور یک نقش کلیدی و حیاتی دارد، اظهارداشت: برای حفظ این جایگاه در بازارهای داخلی و صادرات به بازارهای بین المللی بایستی فرهنگ سازی کرد و نسبت به بهره برداری از نیروهای متخصص و ارتقا سطح فنی کارشناسان و مدیریت بازرگانی و تجاری فروش محصولات اقدامات عملی و مطلوبی انجام داد.

مختارپور افزود: جذب سرمایه گذران و اعطای سود سهام داران ، تقویت حرکت جمعی با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی در حوزه صنعت سیمان نه تنها موجب فائق آمدن بر مشکلات در این حوزه خواهد شد بلکه رشد و شکوفایی چرخه تولید را به همراه خواهد داشت.

سیمان تهران یکی از صنایع بزرگ حوزه ری می باشد که هم اکنون حدود 50 درصد کل مساحت مجموعه این کارخانه در عرصه فضای سبز قرار دارد.

مساحت کل فضای سبز مجتمع صنعتی سیمان تهران واقع در غنی آباد شهرری معادل 111 هکتار و واحد هفتم این شرکت در منطقه مشریه به میزان 95 هکتار است که در جمع با اختصاص 206 هکتار 88/49 درصد از مساحت کل کارخانه های سیمان تهران را زیر پوشش فضای سبز قرار داده است.

هم اکنون سرانه فضای سبز کارخانه غنی آباد سیمان تهران معادل 776 مترمربع و در واحد هفتم سیمان تهران چهار هزار و 200 مترمربع است.

مجموع کارخانه های سیمان تهران که یکی بزرگترین صنایع تولیدی کشور است روزانه با پنج خط تولید بالغ بر 12 هزار و 500 تن انواع سیمان به بازارهای داخلی و خارجی اعم از عراق ، ارمنستان ، تاجیکستان ، سوریه ، کشورهای خلیج فارس و آذربایجان صادر می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.