آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ضرورت توجه به موضوع عفاف همزمان وبه موازات بحث حجاب

 
به گزارش راگانیوز به نقل از  دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت  آموزش وپرورش ناحیه یک ری، نشست کمیته عفاف وحجاب اداره به  ریاست بهروز نصیری برگزار گردید .

مدیر آموزش وپرورش ناحیه1ری در ابتدای این نشست با اشاره به درپیش بودن روز ملی عفاف وحجاب،  ضرورت توجه همزمان به موضوع عفاف به موازات بحث حجاب را مورد تاکید قرار داد وگفت:موضوع عفاف وجلوه های عفیف بودن مورد غفلت واقع گردیده وکمتر به آن توجه می شود. واین درحالی است که هرجا بحث حجاب موضوعیت پیدا می کند، قطعا موضوع عفاف هم باید مورد توجه وبررسی قرار گیرد .

نصیری در ادامه به بیان راهکارهای علمی وقرآنی در جهت نهادینه کردن فرهنگ عفاف وحجاب پرداخت .

وی آگاهی بخشی صحیح در ارتباط با فلسفه ی عفاف وحجاب و بازتعریف استانداردهای علمی حجاب که با مبانی دینی وملی فرهنگ ما همخوانی دارد، را از جمله راهکارهای علمی در جهت تحقق این مهم توصیف کرد .

به گفته ی وی، بدعت زدایی پاره ای بدعت های نادرست که ناشی از تفکرات افراط وتفریطی است، توجه به تنوع طلبی بانوان در انتخاب رنگ،مدل و…را از جمله راهکارهای عملی در نهادینه کردن فرهنگ عمومی عفاف وحجاب دانسته ونقش رسانه ها بویژه رسانه ملی در این زمینه را بسیار مهم واثرگذار توصیف وخواستار ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی عفاف وحجاب از رسانه ی ملی گردید .

شایان ذکر است گزارش کاملی از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته  در راستای بحث عفاف و حجاب در سطح اداره و مدارس منطقه  توسط کارشناس امور بانوان اداره ارائه گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.