آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر کهریزک آغاز شد

به گزارش راگانیوز ؛ داریوش خطیر ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: روزانه بیش از ۵۵ تن زباله و ۲۵ تن نخاله و زباله حجیم از سطح محلات شهر کهریزک جمع آوری و به مرکز دفن زباله انتقال داده می شود.

وی افزود: بخش قابل توجهی از زباله های خانگی و صنعتی دارای مواد قابل بازیافت یا حجیم هستند که جمع آوری آنها از سوی نیروهای خدمات شهری علاوه بر افزایش میزان خدمات در هدررفتن مواد قابل بازیافت نیز موثر است به همین منظور طرح تفکیک پسماندهای تر وخشک از درب منزل می تواند در کاهش اتلاف زمان و انرژی تاثیر گذار باشد که باتوجه به اطلاع رسانی های انجام شده در سطح شهر، توزیع بروشور و… اجرای این طرح در شهر کهریزک آغاز شده است.

مسئول واحد خدمات شهری کهریزک در ادامه افزود: در راستای اجرای این طرح زباله ها و پسماندهای حجیم و قابل بازیافت به طور جداگانه جمع آوری و پس از ذخیره سازی با کاهش حجم به طور جداگانه به مرکز دفن زباله منتقل می شود.

خطیر اظهار داشت: تفکیک پسماند از مبدا یکی ازطرح های مشترک شهرداری و شهروندان است که با فرهنگسازی مناسب و آگاه سازی اهالی شهر می تواند در کاهش حجم زباله و افزایش میزان بازیافت مواد تاثیر گذار باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.