آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طرح هادی در ۹۴ روستای شهرستان ری اجرایی شده است

به گزارش راگانیوز ، مهدی نخعی  با بیان اینکه خدمات طرح هادی به روستاهای بیش از ۲۰ خانوار ارائه می شود، اظهار داشت: بر اساس آمار نفوس مسکن در شهرستان ری ۱۲۴ روستا وجود دارد که در ۹۴ روستا طرح هادی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات و تجهیزات عمومی روستایی اجرا می شود.
نخعی با اشاره به اینکه طرح هادی در روستاهای فاقد کد اجرا نشده است، افزود: روستاهای هفت دستگاه نسوز، تقی آباد، کوره فرنگی و قلعه علیمون (علیان) در گذشته فاقد کد بودند که امسال به محض اینکه کددار شدند، طرح هادی نیز در این روستاها اجرایی شد.
وی با بیان اینکه روستاهای بزرگ هزینه بیشتری برای اجرا و تهیه طرح هادی دریافت می کنند، عنوان کرد: در هر روستا با توجه به وسعت و تعداد جمعیت به صورت متغیر ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال هزینه می شود.
نخعی تاکید کرد: طرح هادی روستایی از جمله اقدامات موثر دولت در توسعه و عمران زیربنایی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرهاست که این طرح با هدف ایجاد تسهیلات مناسب در روستاهای شهرستان ری اجرایی شده است.
وی ادامه داد: ارائه تسهیلات و امکانات به روستاها و حمایت از آنها در زمینه افزایش تولید محصولات و پرورش دام از برنامه ها و اولویت های دولت به شمار می رود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است. 
ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.